Interpretacja indywidualna z dnia 30 maja 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.275.2023.1.JSZ
Brak prawa do odzyskania podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadania.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
12 kwietnia 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 12 kwietnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadania pn. „…”.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Miasto i Gmina … ubiega się o dofinansowanie projektu pn.: „…” w ramach ogłoszonego konkursu przez Urząd Marszałkowski w ... Interpretacja indywidualna jest koniecznym załącznikiem do wniosku o płatność dla operacji typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania 7.2 „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Gmina zwraca się z prośbą o wydanie indywidualnej pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w związku z obowiązkiem dostarczenia przedmiotowej interpretacji jako załącznik do wniosku o płatność dla operacji typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania 7.2 „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz.U. z 2019 r., poz. 664).
Inwestycja będzie polegała na przebudowie drogi gminnej w miejscowości …, na działce o nr ewid. 1. Roboty obejmować będą wykonanie nowej konstrukcji jezdni, przebudowę/budowę zjazdów (zlokalizowanych wyłącznie w pasie drogowym). Jezdnia jak i zjazdy zostaną wykonane z betonu asfaltowego na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie. Natomiast pobocza zostaną wykonane z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie. Łączna długość przebudowanej drogi wyniesie 750 mb, a szerokości – 4,5 m. Dofinansowanie ma wynosić 63,63% kosztów kwalifikowalnych brutto z programu PROW na lata 2014-2020. Pozostałe środki pochodzić będą z budżetu miasta i gminy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty