04.05.2023 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 4 maja 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.163.2023.1.MH

Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadania.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że stanowisko Państwa Miasta w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

7 marca 2023 r. wpłynął wniosek Państwa Miasta z 2 marca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadania pn. „…”.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Zespół Szkół będący jednostką budżetową Miasta i od dnia 01 stycznia 2017 r. zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Nr ... został objęty centralizacją rozliczeń podatku od towarów i usług. Miasto jest miastem na prawach powiatu, definiowanym zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1526 ), jest jednostką samorządu terytorialnego, posiada osobowość prawną oraz w świetle przepisów ustawy o podatku od towarów i usług posiada status czynnego podatnika tego podatku w odniesieniu do czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. Zespół Szkół będący jednostką budżetową Miasta przygotowuje wniosek o dofinansowanie w formie dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (WFOŚiGW) zadania pn. „…” w ramach konkursu pn. „…”. Program edukacji biologiczno-ekologicznej w Państwa szkole umożliwi nabycie przez uczniów istotnych umiejętności dotyczących ich rozwoju i świadomości ekologicznej własnego środowiska lokalnego. Prowadzony program dla uczniów w ramach kształcenia ogólnego - biologii oraz kształcenia zawodowego będzie oparty o edukację szybkiego i zintegrowanego pokazu wykorzystującego środki multimedialne oraz dostępne pomoce dydaktyczne zebrane w ekopracowni, które przyczynią się do rozwoju twórczego myślenia oraz funkcji poznawczych uczniów z wykorzystaniem nauki poprzez doświadczenie. Głównym celem związanym z przeprowadzeniem planowanego zadania będą zakupione usługi remontowe, materiały, sprzęt multimedialny oraz pomoce dydaktyczne wykorzystane wyłącznie do celów dydaktycznych. Pracownia będzie miała pełne wykorzystanie w godzinach pracy szkoły. Będą odbywały się w niej zajęcia z biologii jak również z przedmiotów zawodowych w zakresie teoretycznym i praktycznym w zawodzie technik architektury krajobrazu. Zorganizowanie pracowni, której głównym punktem jest wyremontowanie sali i zakup wyposażenia i pomocy dydaktycznych wpłynie pozytywnie na relacje między uczniami, nauczy ich współpracy, obowiązkowości, pogłębi wiedzę, umiejętności i postawy w zakresie ekologii oraz ochrony i kształtowania środowiska. Wykorzystując ekopracownię w edukacji biologiczno-ekologicznej zostaną przeprowadzone wykłady, pokazy.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne