Interpretacja indywidualna z dnia 12 kwietnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.96.2023.2.MKA
Transakcja przeniesienia Działu Brandingu do Spółki Jawnej będzie stanowiła czynność niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
15 lutego 2023 r. wpłynął Pana wniosek z 9 lutego 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy uznania, czy wyodrębniony Dział Brandingu będący przedmiotem aportu do Spółki Jawnej stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa i w konsekwencji aport Działu będzie wyłączony z opodatkowania podatkiem VAT.
Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 20 marca 2023 r. (wpływ 22 marca 2023 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą, podlegającą nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce.
Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT oraz zarejestrowanym podatnikiem VAT-UE.
W swojej działalności Wnioskodawca zajmuje się w przeważającej mierze sprzedażą detaliczną prowadzoną przez sieć Internet. Wnioskodawca zajmuje się sprzedażą nowych wyrobów tekstylnych w ramach sprzedaży wysyłkowej za pośrednictwem sieci Internet.
Głównym kanałem dystrybucji w działalności Wnioskodawcy jest sieć Internet, zatem Wnioskodawca w swojej działalności posiada zastrzeżone domeny internetowe, znaki towarowe.
Zarządzaniem powyższymi własnościami intelektualnymi, zajmuje się wyodrębniony dział, tj. Dział Brandingu.
Dział Brandingu zajmuje się ponadto budowaniem wizerunku i promocją marek Wnioskodawcy, kreowaniem koncepcji marek, działaniami promocyjnymi w mediach społecznościowych, tworzeniem treści kreatywnych, utrzymaniem identyfikacji marek poprzez czynny udział w eventach branżowych. Dodatkowo, do zadań Działu Brandingu należą: kreowanie koncepcji produktów i ich rozwoju, prace badawcze i rozwojowe nad produktami, ustalanie polityki cenowej zgodnej z globalnym wizerunkiem marki.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty