Interpretacja indywidualna z dnia 13 stycznia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.865.2022.2.MM
Źródło przychodu - reklamy na portalu społecznościowym.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
Dnia 3 listopada 2022 r. wpłynął Pani wniosek z 31 października 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 5 stycznia 2023 r. (wpływ 10 stycznia 2023 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Prowadzi Pani konto w social mediach na portalu (…). Profil zajmuje się tematyką wszelkiego rodzaju promocji, kodów rabatowych oraz nowości sklepowych. W wyniku udostępniania reklam/linków afiliacyjnych różnych firm, z którymi nie wiąże Panią umowa, otrzymuje Pani miesięczne wynagrodzenie. Reklama ma formę „ig story” widocznego 24 godziny.
Firmy rozliczają się z Panią w modelu CPS (cost per sale), czyli prowizji od sprzedaży. Oznacza to, że otrzymuje Pani prowizję od sprzedaży produktów, które reklamuje Pani na swoim profilu w social mediach. Jeśli użytkownik kliknie nośnik reklamowy (link afilacyjny), przejdzie na stronę reklamodawcy, a następnie zrobi zakupy, to Pani otrzyma prowizję od wartości tych sprzedaży.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty