Interpretacja indywidualna z dnia 19 lipca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.156.2022.2.PRP
Opodatkowania podatkiem VAT usługi transportu pasażerów na zasadach ogólnych.
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
1 marca 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 8 lutego 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy opodatkowania podatkiem VAT usługi transportu pasażerów na zasadach ogólnych. Uzupełnił go Pan pismem z 2 maja 2022 r. (wpływ 3 maja 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą pod nazwą .... z siedzibą w ..., ul. ...., pod numerem NIP .... i numerem REGON ...od 7 czerwca 2019 roku. Przeważającą działalnością Wnioskodawcy jest działalność w zakresie działalności organizatorów turystyki sklasyfikowana jako PKD 79.12.Z. W ramach swojej działalności świadczy również usługi transportu lądowego pasażerskiego o kodzie PKD 49.39.Z transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany. Wnioskodawca (dalej również Spółka) jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług od dnia 11 czerwca 2019 roku. Prowadzi działalność gospodarczą na terenie kraju. Przewozy pasażerskie świadczy własnym środkiem transportu do 9 osób lub nabywa usługi transportu pasażerskiego od podwykonawcy, jeżeli zainteresowanie przewozem jest większe niż 9 osób na daną trasę. Klienci dokonują rezerwacji poprzez strony internetowe pośredników, a decydując się na rezerwację widzą informację, że opłata zawiera: odbiór z centrum ..., transfer i odbiór w obie strony oraz wejście do ....
Opis stanu faktycznego 1
Wnioskodawca świadczy usługi polegające na transporcie pasażerów. Odbiera osoby z centrum ... i zawozi do Muzeum .... Usługi transportowe świadczone są prawie codziennie. Odbywają się o stałej godzinie przez dany miesiąc. Godzina odjazdu uzależniona jest od godzin otwarcia Muzeum, w miesiącach zimowych Muzeum otwarte jest krócej, a w miesiącach letnich godziny otwarcia są dłuższe. Wnioskodawca po przyjeździe na miejsce pomaga pasażerom pobrać darmową kartę wstępu. Jak można przeczytać na stronie internetowej Muzeum „Dla wygody zwiedzania oraz dla zapewnienia bezpieczeństwa odwiedzających ustalona została maksymalna liczba osób, które w jednej godzinie mogą wejść na teren .... Dlatego każdy odwiedzający otrzymuje w momencie rezerwacji swoją indywidualną kartę wstępu, dokument upoważniający do wejścia na teren Muzeum. Karta wydawana jest zarówno odwiedzającym indywidualnie, jak i z edukatorem.” Usługa Wnioskodawcy opiera się na transporcie pasażerskim, a sama pomoc przy pobraniu bezpłatnej karty wstępu jest wykonywana nieodpłatnie oraz wynika z chęci pomocy zwiedzającym, którzy często są osobami starszymi i niepełnosprawnymi i nie potrafią poradzić sobie samodzielnie z pobraniem karty wstępu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty