15.02.2021 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 15 lutego 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.441.2020.1.OK

Ustalenie czy w wyniku otrzymywanych świadczeń Wnioskodawca uzyskuje przychód z nieodpłatnego, bądź częściowo odpłatnego świadczenia na gruncie ustawy o CIT.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z poźn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 grudnia 2020 r. (data wpływu 18 grudnia 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia czy w wyniku otrzymywanych świadczeń Wnioskodawca uzyskuje przychód z nieodpłatnego, bądź częściowo odpłatnego świadczenia na gruncie ustawy o CIT – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 grudnia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia czy w wyniku otrzymywanych świadczeń Wnioskodawca uzyskuje przychód z nieodpłatnego, bądź częściowo odpłatnego świadczenia na gruncie ustawy o CIT.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest częścią globalnego (…) (…) grupy X. (dalej: „Grupa”). W zakresie kompetencji Wnioskodawcy leży świadczenie usług IT na rzecz podmiotów z Grupy w ramach rozwoju i utrzymania aplikacji, jak również w mniejszym zakresie procesowanie operacji wspierających przewoźników współpracujących z Grupą. Wnioskodawca świadczy wyłącznie usługi wewnątrzgrupowe. Celem utworzenia Spółki było świadczenie przez nią usług wsparcia informatycznego na rzecz powiązanych podmiotów operacyjnych z Grupy. Spółka świadczy zarówno usługi globalne, jak i regionalne w ramach Europy. Usługi wewnątrzgrupowe świadczone przez Wnioskodawcę podzielić można na następujące grupy:

  • Usługi Service Desk - Spółka funkcjonuje jako „service desk” będący pierwszym punktem kontaktu w przypadku wystąpienia incydentu/zdarzenia, zapewniającym bieżące wsparcie informatyczne w zakresie obsługi danego incydentu/zdarzenia, obsługi dostępu, itp.;
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne