10.03.2021 05:00 Ubezpieczenia

Wysoka grzywna za niedopełnienie obowiązku zawarcia umowy o zarządzanie PPK

W ostatnim czasie do przedsiębiorców zostały rozesłane wezwania do zawarcia umowy o zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi oraz załączniki z oświadczeniem o prowadzeniu Pracowniczego Planu Emerytalnego.

Płatnicy będący podmiotami zatrudniającymi, gdzie w kwartale, którego dotyczy informacja, deklarowali składki na obowiązkowe ubezpieczenia emerytalne i rentowe za osoby zatrudnione powinni przekazać takowe informacje. ZUS udostępnia PFR te szczegóły cztery razy w roku – do ostatniego dnia miesiąca następującego po każdym kwartale. PFR weryfikuje otrzymane od przedsiębiorców dane z informacjami w ewidencji PPK gromadzącej m.in. dane o zawartych umowach o zarządzanie PPK. Takie uprawnienie ustawa o pracowniczych planach kapitałowych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1342, dalej: ustawa o PPK) daje Polskiemu Funduszowi Rozwoju (PFR).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Najnowsze dokumenty