Co powinna zawierać dobra umowa z klientem biura rachunkowego
Każdemu przedsiębiorcy zależy na tym, żeby świadczyć usługi lub sprzedawać towary na dogodnych dla siebie warunkach, które najczęściej uregulowane są w umowie. Gdy ta umowa jest zbyt „dobra” dla niego, może odstraszać potencjalnych klientów. Wobec tego należy starać się wyważyć interesy obu stron. Przed podobnymi dylematami stają również biura rachunkowe. W przypadku tych podmiotów nie da się zaprzeczyć, że przepisy prawa nakładają na nie i ich klientów coraz to nowe obowiązki. W związku z tak licznymi zmianami powstaje problem ułożenia relacji pomiędzy biurem rachunkowym a jego klientem.
Podstawą świadczenia usług klientom przez każde biuro księgowe powinna być pisemna umowa. Nie ma standardowego, jednolitego wzorca takiej umowy. Obie strony określają w niej nie tylko zakres usług i wysokość wynagrodzenia, ale także wzajemne prawa i obowiązki, tryb zmiany zasad współpracy oraz sposób i termin jej zakończenia.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty