01.02.2021 05:00 Obrót gospodarczy

Co powinna zawierać dobra umowa z klientem biura rachunkowego

Każdemu przedsiębiorcy zależy na tym, żeby świadczyć usługi lub sprzedawać towary na dogodnych dla siebie warunkach, które najczęściej uregulowane są w umowie. Gdy ta umowa jest zbyt „dobra” dla niego, może odstraszać potencjalnych klientów. Wobec tego należy starać się wyważyć interesy obu stron. Przed podobnymi dylematami stają również biura rachunkowe. W przypadku tych podmiotów nie da się zaprzeczyć, że przepisy prawa nakładają na nie i ich klientów coraz to nowe obowiązki. W związku z tak licznymi zmianami powstaje problem ułożenia relacji pomiędzy biurem rachunkowym a jego klientem.

Podstawą świadczenia usług klientom przez każde biuro księgowe powinna być pisemna umowa. Nie ma standardowego, jednolitego wzorca takiej umowy. Obie strony określają w niej nie tylko zakres usług i wysokość wynagrodzenia, ale także wzajemne prawa i obowiązki, tryb zmiany zasad współpracy oraz sposób i termin jej zakończenia.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Najnowsze dokumenty
19.09.2024 14:55 Obrót gospodarczy
Czytaj więcej
19.09.2024 13:54 Podatki
Czytaj więcej
19.09.2024 13:36 Kadry i płace
Czytaj więcej