27.02.2018 09:00 Obrót gospodarczy

IODO – nowe wyzwania dla organizacji i jej pracowników

Nowe regulacje dotyczące ochrony danych osobowych nakładają na jednostki samorządu terytorialnego oraz przedsiębiorców obowiązek powołania Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Jego najważniejszym zadaniem ma być koordynowanie działań w zakresie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i nadzorowanie nad poprawnością stosowania RODO.

Obowiązek ten jest nałożony wymogiem stawianym przez artykuł 37 ust 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Inspektor Ochrony Danych Osobowych (IODO) jest kluczową osobą w zarządzaniu systemem ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych. Do jego głównych obowiązków należy:

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Najnowsze dokumenty