IODO – nowe wyzwania dla organizacji i jej pracowników
Nowe regulacje dotyczące ochrony danych osobowych nakładają na jednostki samorządu terytorialnego oraz przedsiębiorców obowiązek powołania Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Jego najważniejszym zadaniem ma być koordynowanie działań w zakresie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i nadzorowanie nad poprawnością stosowania RODO.
Obowiązek ten jest nałożony wymogiem stawianym przez artykuł 37 ust 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Inspektor Ochrony Danych Osobowych (IODO) jest kluczową osobą w zarządzaniu systemem ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych. Do jego głównych obowiązków należy:
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty