01.08.2013 05:00 Kadry i płace

Odmowa wykonania pracy z powodu upałów

Minimalna temperatura, jaką pracodawca powinien zapewnić w pomieszczeniach pracy, powinna być odpowiednia do rodzaju wykonywanej pracy, ale nie niższa niż 14°C, chyba że względy technologiczne na to nie pozwalają (§ 30 rozporządzenia w sprawie ogólnych przepisów bhp). W pomieszczeniach pracy, w których jest wykonywana lekka praca fizyczna, i w pomieszczeniach biurowych temperatura nie może być niższa niż 18°C. Brakuje natomiast przepisów, które w jednoznaczny sposób określałyby dopuszczalną maksymalną temperaturę pomieszczeń pracy. Należy jednak przyjąć, że optymalna temperatura pomieszczenia biurowego latem to 20–24 stopni, a w zimie temperatura może być niższa i wynosić ok.18–22 stopni Celsjusza.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Najnowsze dokumenty