Wprowadzenie KSeF oznacza rewolucję w obiegu dokumentów, a dla firm – spore wyzwanie w przygotowaniu do zmian. „Barometr nastrojów polskich księgowych 2025” wskazuje, że KSeF budzi wśród nich najwięcej obaw, przede wszystkim ze względu na chaos organizacyjny i brak jasnych przepisów. Kiedy najlepiej zacząć przygotowania do KSeF? Obejrzyj poradę naszego eksperta.
Dostęp do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) wymaga wcześniejszego uwierzytelnienia się podatnika. Dopiero po tym etapie możliwe jest pełne korzystanie z funkcjonalności systemu – od wystawiania i odbierania faktur ustrukturyzowanych, przez ich przeglądanie i konwersję do formatu PDF, aż po zarządzanie uprawnieniami dla innych użytkowników, takich jak biura rachunkowe czy osoby fizyczne. W zależności
Aby móc komunikować się z KSeF potrzebujemy do tego odpowiednich narzędzi. Jest kilka wariantów tych narzędzi. Czym należy się kierować przy ich wyborze? Obejrzyj odpowiedź naszego eksperta.
Zapraszamy do obejrzenia retransmisji Kawy z INFORLEX, której tematem było przygotowanie do KSeF. Nasi goście: Piotr Juszczyk i Andrzej Mioduski mówili między innymi o: procesie wystawiania i odbierania faktur w KSeF, o konsekwencji braku wdrożenia KSeF oraz o najczęstszych problemach i błędach przy wdrażaniu KSeF. Zapraszamy.
Od 1 lutego 2026 roku Krajowy System e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowy, wprowadzając istotne zmiany w sposobie wystawiania i przesyłania faktur w Polsce. Chociaż Ministerstwo Finansów opublikowało już dokumentację techniczną, przepisy regulujące funkcjonowanie systemu wciąż są procedowane w Sejmie. Wprowadzenie nowego systemu oznacza rewolucję w obiegu dokumentów, a dla firm – spore wyzwanie w
Od 1 lutego 2026 r. większość podatników będzie zobowiązana do wystawiania faktur wyłącznie za pośrednictwem Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Mikroprzedsiębiorcy oraz podatnicy korzystający z kas rejestrujących otrzymali jednak dodatkowy czas na dostosowanie się do nowych przepisów. Do końca 2026 r. będą mogli nadal wystawiać faktury poza systemem – w formie papierowej lub elektronicznej – pod warunkiem
Ministerstwo Finansów opublikowało dokumentację techniczną dotyczącą wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), wraz z narzędziami wspierającymi integrację systemową. To istotny krok w kierunku obowiązkowego stosowania systemu od 1 lutego 2026 r. – już teraz firmy i dostawcy oprogramowania mogą rozpocząć przygotowania w środowisku testowym. Udostępnienie testowego API zaplanowano na 30 września 2025
Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur to nie tylko zmiana przepisów, ale także poważne wyzwanie technologiczne dla działów finansowych i IT. Zrozumienie wymogów prawnych oraz skuteczna integracja z systemami księgowymi i ERP to dziś kluczowe elementy przygotowania do KseF. Już 2 lipca zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu Kawa z INFORLEX – Wydanie EXTRA, podczas którego nasi eksperci omówią
Nabywca, który wystawi fakturę w imieniu i na rzecz zagranicznego dostawcy nieposiadającego polskiego NIP, nie będzie musiał użyć do tego Krajowego Systemu e-Faktur – potwierdził szef Krajowej Administracji Skarbowej, zmieniwszy ubiegłoroczną interpretację dyrektora KIS.
17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o VAT, który wprowadza szereg zmian w systemie KSeF. Nowe przepisy przewidują m.in. wprowadzenie na stałe trybu offline24, ułatwienia dla najmniejszych firm, możliwość dołączania załączników do e-faktur, a także skrócenie terminu zwrotu VAT z 60 do 40 dni. Kolejnym krokiem będzie uruchomienie testów systemu i publikacja dokumentacji
17 czerwca 2025 r. rząd przyjął projekt ustawy zmieniającej ustawę o VAT, który wprowadza zmiany w KSeF. W projekcie przewidziano między innymi tryb offline24 dla wszystkich podatników, możliwość dołączania do faktur załączników, czy wystawianie faktur w KSeF dla konsumentów. Zostanie również wydłużony termin, do końca 2026 r. kiedy nie trzeba wpisywać numeru KSeF w poleceniach przelewu oraz będzie
23 maja 2025 r. Ministerstwo Finansów opublikowało kolejną wersję projektu ustawy zmieniającej ustawę o VAT, który ma wprowadzić zmiany w Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF). Jak zapowiada MF, ustawa ta ma zostać uchwalona przed wakacjami sejmowymi. Czy KSeF ma sens i w czym może pomóc? Na to pytanie odpowiada nasz ekspert. Obejrzyj krótkie wideo.
Zapraszamy Państwa do obejrzenia retransmisji Kawy z INFORLEX na temat perspektyw zawodu księgowego. Spotkanie odbyło się w związku z niedawno obchodzonym Dniem Księgowego. Eksperci poruszają nie tylko temat przyszłości księgowych, ale także KSeF, JPK_CIT oraz problem wypalenia zawodowego.
Za przepisami regulującymi KSeF ciężko nadążyć. Jeszcze 3 miesiące temu podejście Ministerstwa Finansów do KSeF było całkiem inne. Co radzi nasz ekspert?. Obejrzyj krótkie wideo.
Nie zmienią się terminy obowiązkowego wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur. Najwięksi podatnicy zaczną go stosować od 1 lutego 2026 r., a pozostali od 1 kwietnia 2026 r.
Korygowanie faktur w Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF), który stanie się obowiązkowy od 1 lutego 2026 r. dla dużych firm i od 1 kwietnia 2026 r. dla pozostałych podatników, będzie zasadniczo odbywać się poprzez wystawianie i przesyłanie faktur korygujących w formie ustrukturyzowanej w systemie. Takie rozwiązanie uprości proces korekty oraz potwierdzania odbioru dokumentów. W sytuacjach wyjątkowych,
Nowa wersja projektu ustawy o VAT przewiduje możliwość stałego korzystania z trybu KSeF offline24. Podatnicy, których specyfika działalności uniemożliwia wystawianie faktur w czasie rzeczywistym, będą mogli wystawiać faktury ustrukturyzowane bez bezpośredniego połączenia z systemem, z obowiązkiem ich przesłania najpóźniej w kolejnym dniu roboczym. Warunkiem niezbędnym do wystawiania e-faktur w trybie
Od 1 lutego 2026 roku Krajowy System e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowy dla największych przedsiębiorców, a od 1 kwietnia 2026 r. – dla pozostałych firm. W związku z tym coraz większego znaczenia nabierają zasady nadawania i zarządzania uprawnieniami w systemie. KSeF jest oparty na modelu poświadczeń, tzn. wymagane jest uwierzytelnienie i autoryzacja danej osoby w systemie. Poza podatnikiem w systemie
Już wkrótce Krajowy System e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowy. Czy Twoja firma jest na to gotowa? Sprawdź swoją wiedzę i przygotowanie – ten quiz pomoże Ci ocenić, czy zdążysz wdrożyć wszystkie niezbędne zmiany. Rozwiąż quiz i odpowiedz na kilka kluczowych pytań.
11 kwietnia 2025 r. resort finansów przedstawił projekt ustawy oraz plan wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur. Nowa wersja projektu zakłada, że obowiązek wystawiania e-faktur dla wszystkich podatników wejdzie w życie etapowo w 2026 roku. Wprowadzenie obowiązkowego KSeF to wyzwanie dla biur rachunkowych i ich klientów. Biuro w pierwszej kolejności powinno ocenić, w jaki sposób chce wdrożyć u siebie
11 kwietnia 2025 r. resort finansów opublikował nową wersję projektu ustawy wprowadzającej zmiany w Krajowym Systemie e-Faktur, który wejdzie w życie zgodnie z zapowiedziami etapowo. Do końca przyszłego roku będzie utrzymana możliwość wystawiania faktur z kas rejestrujących. Przedsiębiorcy mogą zgłaszać dodatkowe uwagi i opinie do projektu do 25 kwietnia 2025 r.
Resort finansów przedstawił, oczekiwany przez przedsiębiorców, projekt ustawy oraz plan wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur. Nowa wersja projektu potwierdza dotychczasowy harmonogram wdrożenia KSeF. Obowiązek e-fakturowania dla wszystkich podatników (czynnych i zwolnionych z VAT) zostanie wprowadzony w dwóch etapach z dodatkowym odroczeniem dla najmniejszych przedsiębiorców.