Sytuacja, w jakiej znalazła się pełnomocnik, niewątpliwie wypełnia wszystkie przesłanki działania siły wyższej. W przypadku, gdy do naruszenia prawa doszło wskutek działania siły wyższej, strona nie podlega ukaraniu (art. 189e kpa). Nie ulega wątpliwości, że sytuację nawet samego podejrzenia zarażeniem wirusem SARS-CoV-2 można rozpatrywać w kategoriach siły wyższej
Organ uprawniony jest do wydania decyzji o zwolnieniu funkcjonariusza na podstawie art. 42 ust. 2 ustawy o policji, jeżeli istnieją uzasadnione powody do zwolnienia, niezależnie od jego działalności jako "sygnalisty". Interes publiczny, zwłaszcza w formacjach zmilitaryzowanych, może przeważyć nad interesem indywidualnym funkcjonariusza, uzasadniając jego zwolnienie. powodu upływu 12 miesięcy od dnia zaprzestania służby z powodu choroby, a nie z powodu określonego w art. 41 ust. 2 pkt 2 ustawy o Policji okresem nieświadczenia służby przez skarżącego z powodu choroby. powodu choroby.
o których mowa w art. 1, lub z powodu niemożności powrotu z tego samego powodu. Sąd I instancji rozpoznał sprawę na posiedzeniu niejawnym w związku z obowiązywaniem stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19. Jak wynika z akt sprawy, ojciec skarżącego opuścił swoje główne miejsce zamieszkania z powodu służby wojskowej jako oficer łącznikowy
Zgodnie z art.121 e ust. 1 ustawy prawidłowość orzekania o czasowej niezdolności do służby z powodu choroby, prawidłowość wykorzystania posiadał cechy wyższej konieczności. Natomiast z informacji uzyskanej przez organ z Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku wynikało, że skarżący posiadał status studenta w okresie
Naczelny Sąd Administracyjny podziela stanowisko przedstawione w zaskarżonym wyroku, iż na czas swojej nieobecności w aptece (np. urlop z decyzji z dnia 23 listopada 2016 r., poprzedzonej decyzją z 25 lutego 2009 r., skarżąca kasacyjnie nie zapewniła obecności kierownika art. 151 ustawy z 30 sierpnia 2002 r.
Wydatkowanie środków z dotacji na inne cele niezwiązane z realizacją tych zadań, takie jak wypłata premii uznaniowych lub ekwiwalentu za niewykorzystany urlop, które nie są bezpośrednio powiązane z kształceniem i wychowaniem, stanowi użycie dotacji niezgodnie z jej przeznaczeniem i może skutkować koniecznością ich zwrotu do budżetu jednostki samorządu terytorialnego. W ramach dotacji oświatowej mogą być sfinansowane wyłącznie wydatki bieżące szkoły lub placówki, które służą realizacji zadań w zakresie kształcenia, wychowania i opieki, w tym profilaktyki społecznej, zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych. Zgodnie z art. 171 § 1 K.p. w przypadku niewykorzystania przysługującego urlopu w całości lub w części z powodu rozwiązania lub wygaśnięcia , dowodów, na których się oparł, oraz przyczyn, z powodu których innym dowodom odmówił wiarygodności i mocy dowodowej, zaś uzasadnienie orzeczenia sądu administracyjnego daje rękojmię, że sąd dołożył należytej staranności przy podejmowaniu rozstrzygnięcia i umożliwia sądowi wyższej