Czy faktura ustrukturyzowana wystawiona przy użyciu KSeF może zostać anulowana? Czy będzie to możliwe od 1 lutego 2026 r.?
Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (dalej: KSeF) stanowi jeden z najbardziej istotnych kroków w kierunku cyfryzacji i ustrukturyzowania procesów fakturowania w Polsce. Złożoność samego systemu oraz towarzyszących mu rozwiązań technologicznych i wymogów proceduralnych stawia przed przedsiębiorstwami i biurami rachunkowymi nowe, poważne wyzwania. Równie istotne jak wdrażanie nowych technologii jest
Praktyka stosowania Krajowego Systemu e-Faktur (dalej: KSeF) powoduje obawy wielu podatników. Minister Finansów i Gospodarki (dalej: MFiG) odpowiedział na interpelację poselską w sprawie wpływu systemu KSeF na moment powstania obowiązku podatkowego, moment wystawienia faktury czy moment realizacji prawa do odliczenia VAT naliczonego.
Sejm zakończył prace nad ustawą wprowadzającą zmiany w zakresie stosowania obowiązkowego KSeF. Zostało potwierdzone etapowe wejście w życie KSeF (od 1 lutego 2026 r., od 1 kwietnia 2026 r. i od 1 stycznia 2027 r.). Ponadto umożliwiono wystawianie w KSeF faktur dla konsumentów oraz faktur z załącznikami. Każdy podatnik będzie mógł wybrać wystawianie faktur w trybie offline24.