Interpretacja indywidualna z dnia 29.05.2020, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.145.2020.1.AK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.145.2020.1.AK
Zastosowanie zwolnienia od podatku dla świadczonych usług
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 marca 2020 r. (data wpływu 31 marca 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku dla usług:
- pośrednictwa w sprzedaży produktów i usług finansowych (tj. w odniesieniu do czynności mających na celu doprowadzenie do sprzedaży/zawarcia umów na produkty bądź usługi finansowe) jest prawidłowe,
- polegających na ustalaniu i rejestrowaniu w systemie zleceń w celu aktywacji, wznowienia karty, podwyższenia limitu oraz przyjmowania, rejestracji i podjęcia próby zachęcenia klienta do pozostawienia produktu bankowego, kontaktowaniu się w imieniu Banku z klientami i pośredniczeniu w kontakcie pomiędzy Bankiem i klientem w sytuacjach niewywiązywania się przez klientów z ich zobowiązań w celu wyjaśnienia sytuacji i zachęcenia klienta do zrealizowania umowy z Bankiem jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 31 marca 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku dla świadczonych usług.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, która posiada siedzibę na terytorium Polski. Spółka jest zarejestrowana jako podatnik VAT czynny.
Spółka planuje nawiązać współpracę z instytucją finansową z siedzibą w Polsce (dalej: Bank) w zakresie świadczenia na rzecz Banku usług związanych z produktami oferowanymi przez Bank. Istotą usług świadczonych przez Spółkę na rzecz Banku będzie pośredniczenie w kontaktach pomiędzy Bankiem a obecnymi i potencjalnymi klientami Banku. Zadaniem Spółki, realizowanym za pośrednictwem jej pracowników, będzie doprowadzenie do zawarcia pomiędzy Bankiem a klientem umowy o produkt finansowy oferowany przez Bank lub do skorzystania przez klienta z usług finansowych świadczonych przez Bank.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty