17.12.2019 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 17.12.2019, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.683.2019.1.WN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.683.2019.1.WN

brak konieczności dokonania korekty odliczonej kwoty podatku VAT wynikającej z faktury dokumentującej wykonaną usługę transportową w związku z brakiem uregulowania wynagrodzenia z tytułu wszczęcia postępowania reklamacyjnego w ciągu 90 dni od dnia wystawienia faktury

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 11 października 2019 r. (data wpływu 16 października 2019 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku konieczności dokonania korekty odliczonej kwoty podatku VAT wynikającej z faktury dokumentującej wykonaną usługę transportową w związku z brakiem uregulowania wynagrodzenia z tytułu wszczęcia postępowania reklamacyjnego w ciągu 90 dni od dnia wystawienia faktury - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 października 2019 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku konieczności dokonania korekty odliczonej kwoty podatku VAT wynikającej z faktury dokumentującej wykonaną usługę transportową w związku z brakiem uregulowania wynagrodzenia z tytułu wszczęcia postępowania reklamacyjnego w ciągu 90 dni od dnia wystawienia faktury.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (dalej również Spółka) jest czynnym podatnikiem VAT i prowadzi działalność gospodarczą w zakresie transportu drogowego towarów. Realizując zlecone usługi transportowe na rzecz swoich klientów Wnioskodawca korzysta z usług podwykonawców (czynnych podatników VAT), którzy wykonują zlecone usługi transportowe. Każdorazowo podwykonawca (przewoźnik faktycznie realizujący przewóz) przed podjęciem ładunku otrzymuje (drogą elektroniczną) umowę przewozu, której treść zawiera warunki realizacji przewozu. Po wykonaniu usługi transportowej podwykonawca wystawia, zgodnie (z umową przewozu i prawem) fakturę za wykonaną usługę wraz z dokumentami przewozowymi i przesyła ją do Wnioskodawcy, a Spółka odlicza podatek VAT wykazany w fakturze, zgodnie z przepisami.

Zdarza się, że w związku z realizacją umowy przewozu dochodzi do wszczęcia postępowania reklamacyjnego (na skutek utraty lub uszkodzenia całości lub części towaru, nieterminowego wykonania usługi lub innego zdarzenia, czego implikacją może być po stronie spółki obowiązek zapłaty odszkodowania na rzecz klientów).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne