25.11.2019 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 25.11.2019, sygn. 0111-KDIB2-2.4014.191.2019.5.MM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-2.4014.191.2019.5.MM

Skutki podatkowe wniesienia zorganizowanej części przedsiębiorstwa aportem do nowoutworzonej spółki kapitałowej.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 28 sierpnia 2019 r. (data wpływu 3 września 2019 r.), uzupełnionym 30 października 2019 r. oraz 7 listopada 2019 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej m.in. podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie skutków podatkowych wniesienia zorganizowanej części przedsiębiorstwa aportem do nowoutworzonej spółki kapitałowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 września 2019 r. do Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej m.in. podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie skutków podatkowych wniesienia zorganizowanej części przedsiębiorstwa aportem do nowoutworzonej spółki kapitałowej.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 28 października 2019 r. Znak: 0111-KDIB3-3.4012.325.2019.2.MAZ, 0111-KDIB2-2.4014.191.2019.3.MM, 0111-KDIB1-1.4010.363.2019.3.ŚS oraz z 4 listopada 2019 r. Znak: 0111-KDIB2-2.4014.191.2019.4.MM wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 30 października 2019 r. oraz 7 listopada 2019 r.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka X spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej też: Wnioskodawca lub Spółka), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, jest jednoosobową spółką Gminy. Dominującym przedmiotem działalności Spółki jest zbieranie odpadów innych niż niebezpieczne, realizowane na podstawie zawieranych przez Wnioskodawcę umów. Podstawowymi komórkami organizacyjnymi Wnioskodawcy są: zakłady, działy, wydziały, magazyn, stacja kontroli pojazdów i samodzielne stanowiska pracy. Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Spółki, przyjętym uchwałą nr 23/2017 Zarządu Spółki z dnia 30 maja 2017 r. (z późniejszymi zmianami) w ramach struktury organizacyjnej Wnioskodawcy funkcjonuje m.in. Zakład Utylizacji Odpadów (§ 13 regulaminu). Zakład Utylizacji Odpadów (dalej też: Zakład) realizuje całokształt zadań dotyczących procesu termicznego przekształcania odpadów. W ramach Zakładu funkcjonuje Wydział Transportu oraz Wydział Utylizacji i Utrzymania Ruchu. Do zadań Wydziału Transportu należy m.in. organizacja transportu i odbioru odpadów od podmiotów zewnętrznych, odbiór lekarstw deponowanych w przeznaczonych do tego punktach, sporządzanie dokumentacji związanej z przyjmowaniem i termicznym unieszkodliwianiem (przetwarzaniem) odpadów. Natomiast do zadań Wydziału Utylizacji i Utrzymania Ruchu należy w szczególności unieszkodliwianie odpadów poprzez ich termiczne przekształcanie (w tym bieżąca analiza parametrów procesu), wytwarzanie, dystrybucja oraz sprzedaż ciepła, zagospodarowanie odpadów poprocesowych, utrzymanie w sprawności technicznej obiektów i urządzeń Zakładu, sporządzanie dokumentacji środowiskowej oraz wykonywanie badań środowiskowych.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne