Interpretacja indywidualna z dnia 12.11.2019, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.393.2019.2.AS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.393.2019.2.AS
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na działalność o charakterze marketingowym.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 6 września 2019 r. (data wpływu 12 września 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na działalność o charakterze marketingowym &− jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 września 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na działalność o charakterze marketingowym.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych oraz zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT (podatnik VAT czynny). Przedmiotem działalności Spółki jest sprzedaż produktów farmaceutycznych, medycznych i kosmetycznych. Wnioskodawca należy do francuskiej grupy farmaceutycznej, która jest czołowym producentem produktów farmaceutycznych i medycznych. W ramach pełnionych funkcji, Spółka jest odpowiedzialna za dystrybucję na terytorium Polski produktów zakupionych od podmiotów trzecich jak również wytworzonych w ramach Grupy. W ramach wykonywanej działalności gospodarczej Spółka podejmuje różnorodne działania mające na celu zwiększenie sprzedaży produktów farmaceutycznych, medycznych i kosmetycznych znajdujących się w jej ofercie.
Spółka prowadzi dystrybucję produktów w szczególności do gabinetów medycyny estetycznej, salonów kosmetycznych oraz aptek, za pośrednictwem zatrudnionych w tym celu przedstawicieli handlowych, którzy dbają o właściwe relacje z kontrahentami oraz zapewnienie odpowiedniego poziomu zaopatrzenia w produkty z oferty Spółki. W związku z tym, w celu zwiększenia sprzedaży, prowadzone są różnego rodzaju działania o charakterze marketingowym, takie jak:
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty