Interpretacja indywidualna z dnia 21.02.2019, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.15.2019.1.JC, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.15.2019.1.JC
obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego w związku z wypłatą należności na rzecz Nadawców oraz obowiązek płatnika
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 grudnia 2018 r. (data wpływu 2 stycznia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego w związku z wypłatą należności na rzecz Nadawców oraz obowiązków płatnika jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 stycznia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego w związku z wypłatą należności na rzecz Nadawców oraz obowiązków płatnika.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest i będzie polskim rezydentem podatkowym i podlega i będzie podlegać nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce. Wnioskodawca prowadzi i będzie prowadzić działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług pośrednictwa w pozyskiwaniu przekazów handlowych.
Przedmiotem działalności gospodarczej Wnioskodawcy jest i będzie:
- jako przedmiot przeważającej działalności:
- pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe radio i telewizji (73.12.A);
- jako przedmiot pozostałej działalności, w szczególności:
- pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych - internet (73.12.C);
- pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w pozostałych mediach (73.12.D);
- działalność agencji reklamowych (73.11.Z).
W praktyce, działalność Wnioskodawcy polega i będzie polegać w szczególności na zawieraniu umów pośrednictwa w pozyskiwaniu przekazów handlowych, emitowanych w czasie antenowym i na platformach mobilnych oraz internetowych przez dystrybutorów telewizyjnych (dalej: Umowy z Nadawcami) oraz zawieraniu umów z domami mediowymi (tj. podmiotami których zadaniem jest i będzie planowanie oraz zakup przestrzeni reklamowych w mediach masowych), działających w imieniu bezpośrednich reklamodawców (dalej: Umowy z Domami Mediowymi).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty