Interpretacja indywidualna z dnia 22.10.2018, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.651.2018.1.RM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.651.2018.1.RM
Usługa pośrednictwa realizowana na rzecz kontrahenta spoza Unii Europejskiej, w oparciu o model zwany dropshippingiem, będzie podlegała opodatkowaniu - na podstawie art. 28b ust. 1 ustawy- w kraju siedziby usługobiorcy.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 1 października 2018 r. (data wpływu 4 października 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia miejsca opodatkowania usługi pośrednictwa realizowanej w oparciu o model zwany dropshippingiem, na rzecz kontrahenta spoza Unii Europejskiej - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 października 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia miejsca opodatkowania usługi pośrednictwa realizowanej w oparciu o model zwany dropshippingiem, na rzecz kontrahenta spoza Unii Europejskiej.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca, będący osobą fizyczną i czynnym zarejestrowanym podatnikiem VAT, planuje poszerzyć prowadzoną dotychczas działalność gospodarczą, o sprzedaż internetową, przy wykorzystaniu modelu logistycznego zwanego dropshippingiem.
Przedmiotowa działalność została sklasyfikowana przez ustawodawcę w Polskiej Klasyfikacji Działalności, stanowiącej usystematyzowany zbiór rodzajów działalności społeczno-gospodarczej, jako Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach (47.19).
Celem poszerzenia dotychczasowej aktywności gospodarczej o wskazaną powyżej działalność, Wnioskodawca zamierza prowadzić stronę internetową, gdzie działając jako pośrednik, będzie zbierał zamówienia na towary i przekazywał je do zagranicznego dostawcy (kontrahent Wnioskodawcy). Jednocześnie, Wnioskodawca nie będzie kupować na własną rzecz danego towaru, a jedynie pośredniczyć w zawarciu transakcji sprzedaży pomiędzy dostawcą a ostatecznym nabywcą. Podkreślić należy, że towar będący przedmiotem sprzedaży, będzie docierał bezpośrednio od zagranicznego dostawcy do klienta. Tym samym, Wnioskodawca nie będzie występował jako importer, bowiem nie będzie sprowadzał towaru na własny użytek ani rachunek, a jego rola ograniczy się jedynie do pośrednictwa w płatności i zamówieniach. W rezultacie, to kupujący będzie zobligowany do uiszczenia wszelkich opłat importowych. Potwierdzeniem roli Wnioskodawcy jako pośrednika, w analizowanym przypadku, będzie zawarta między stronami umowa o świadczenie usług pośrednictwa na rzecz zagranicznego kontrahenta (dalej jako: Umowa).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty