Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608085)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88861)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35961)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    10.09.2018 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 10.09.2018, sygn. 0112-KDIL2-1.4012.409.2018.2.MG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4012.409.2018.2.MG

    Brak możliwości odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu.

    Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 lipca 2018 r. (data wpływu 30 lipca 2018 r.), uzupełnionym pismem z dnia 28 sierpnia 2018 r. (data wpływu 29 sierpnia 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w ramach inwestycji pn.: () jest prawidłowe

    UZASADNIENIE

    W dniu 30 lipca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w ramach inwestycji pn.: (). Powyższy wniosek został uzupełniony pismem w dniu 29 sierpnia 2018 r. o dokument, z którego wynika prawo osób podpisanych pod ww. wnioskiem ORD-IN do reprezentowania Wnioskodawcy oraz brakujący podpis.

    We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

    Wnioskodawca z siedzibą w C ul. (). Wnioskodawca funkcjonuje od roku 2006 jako Stowarzyszenie na terenie miejscowości C i Gminy B, które zrzesza wielu sympatyków sportu. Stowarzyszenie liczy 25 członków (w tym 4 juniorów) w przedziale wiekowym 16-37 lat. Głównym celem Stowarzyszenia jest rozwój i popularyzacja kultury fizycznej w środowisku lokalnym, ale również w regionie. Swoje cele członkowie Stowarzyszenia realizują poprzez organizowanie działalności sportowej współzawodnictwa sportowego w dyscyplinie piłki nożnej, zawody sportowe, uczestnictwo w rozgrywkach ligowych o mistrzostwo klasy A, aktywizację dzieci i młodzieży szkolnej wokół sportu oraz współpracę z innymi podmiotami i organizacjami pozarządowym działającymi na terenie miejscowości C (), którym również w ramach współpracy udostępniany będzie obiekt powstały w wyniku realizacji operacji. Wymienione podmioty aktywnie działają na terenie miejscowości, integrują społeczność lokalną poprzez organizowanie różnych imprez okolicznościowych oraz udział w uroczystościach i obchodach świąt państwowych, święta Patrona Szkoły, corocznym festynie Rodzinnym. Są organizatorami imprez kultywujących lokalne i regionalne tradycje. Większość imprez w sezonie wiosenno-letnim ma charakter plenerowy i odbywa się na boisku sportowym, toteż powstanie przedmiotowego zaplecza nabiera dodatkowego znaczenia. Podmiot jest wpisany do ewidencji Stowarzyszeń Kultury Fizycznej nieprowadzących działalności gospodarczej, prowadzonej przez Starostę. Nr ewidencji: (). Data wpisu: (). Regon: (). Stowarzyszenie nie jest podatnikiem podatku VAT i nie figuruje w ewidencji podatników podatku VAT. Wnioskodawca podpisał w dniu 13 grudnia 2017 r. umowę o przyznanie pomocy na realizację projektu: (). Celem tego przedsięwzięcia jest aktywizacja i integracja społeczności oraz wzrost atrakcyjności obszaru Lokalnej Grupy Działania poprzez budowę ogólnodostępnego obiektu o funkcji sportowo-rekreacyjnej. Koszt wybudowania szatni zgodnie z umową () z dnia 20.03.2018 r. wynosi 465.686,22 zł. oraz zgodnie z umową () z dnia 20.03.2018 r. na sprawowanie nadzoru inwestorskiego - () wynosi 8.800,00 zł. Gmina udziela pożyczki w kwocie 474.000,00 zł, po uzyskaniu dotacji w kwocie 276.000,00 przez Stowarzyszenie kwota 276.000,00 zł pożyczki ma być zwrócona do budżetu Gminy reszta docelowo ma być umorzona. Kwota 668,22 zł pochodzi ze środków własnych Stowarzyszenia. Wnioskodawca uzyskał dofinansowanie na ww. inwestycję w kwocie 276.000,00 zł. Przedmiotowe zadanie, tj. () jest objęte pomocą ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Realizacja rzeczowej operacji jako jeden etap zaplanowana została w roku 2018 (od kwietnia do końca listopada 2018 r.) i po realizacji obiekt zaspokajać będzie potrzeby społeczności lokalnej przez wiele lat. Przedsięwzięcie polega na budowie obiektu sportowo-rekreacyjnego z zapleczem socjalno-sanitarnym na działce nr 219/3 przy remizie OSP w (), w sąsiedztwie boiska sportowego/piłkarskiego naturalnej nawierzchni (dysponowanie nieruchomością nr 219/3 na okres realizacji trwałości projektu na mocy umowy użyczenia z dnia 27 lutego 2017 r.). Faktury z wykonania ww. inwestycji będą wystawiane na Stowarzyszenie. Funkcja obiektu to budynek stanowiący zaplecze, głównie boiska sportowego, na którym odbywają się w ciągu roku różnorodne imprezy o charakterze plenerowym (...), w tym rozgrywki A klasy w piłkę nożną oraz mecze towarzyskie zespołów amatorskich, z liczną grupą kibiców/miłośników piłki nożnej. Dzięki realizacji operacji i powstaniu zaplecza sportowo-rekreacyjnego możliwe będzie korzystanie przez lokalną społeczność z różnych form aktywnego wypoczynku. Zaprojektowano budynek murowany, dwukondygnacyjny, kryty dachem jednospadowym o nachyleniu połaci 10 stopni. Pomieszczenia obiektu, obok funkcji socjalnej, będą również miejscem spotkań lokalnych organizacji i stowarzyszeń oraz grup nieformalnych. Wejście główne do budynku kryte będzie szklanym zadaszeniem. Powierzchnia zabudowy 100,11 m, powierzchnia użytkowa parteru (65,4 m) i poddasza (73,2 m) wynosi łącznie (138,6 m) obiekt wyposażony będzie w instalację: elektryczną, wodociągową, kanalizacyjną oraz instalację gazową i c.o. Zaplanowano również podstawowe wyposażenie pomieszczeń oraz zaplecza sanitarnego (łazienek). Najbliższe otoczenie budynku będzie zagospodarowane, położona zostanie przed budynkiem na powierzchni ok. 81 m nawierzchnia z kostki brukowej. Gmina B na czas realizacji i trwałości projektu, tj. do końca grudnia 2024 r. przekazała nieruchomość, na której będzie zlokalizowany projekt na rzecz Wnioskodawcy, w bezpłatne użytkowanie na mocy Umowy użyczenia zawartej w dniu 27 lutego 2017 r. Zamiarem Gminy jest dalsze bezpłatne użyczanie przedmiotowego lokalu na cel wyżej wskazany, po zakończeniu ww. umowy. Produkt wykonany podczas tej inwestycji nie będzie wykorzystywany do czynności opodatkowanych podatkiem o towarów i usług.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Czy prawo do odliczenia VAT jest ograniczone do 50% przy wykupie samochodu z leasingu w celu odsprzedaży
    • Czy można zaliczyć do kosztów nieodliczony VAT od usługi noclegowej
    • Organy podatkowe zmieniły zdanie w sprawie prawa do odliczenia VAT od wydatków na utrzymanie psa stróżującego
    • Czy można dokonywać odliczeń VAT od rat wpłacanych na zakup apartamentu w trakcie budowy przeznaczonego w przyszłości na wynajem
    • VAT
    • USTAWA z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług Art./§ 86 88
    ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne
    16.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 16 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.808.2025.1.MGO
    Czytaj więcej
    16.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 16 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.744.2025.1.MS
    Czytaj więcej
    15.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 15 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.694.2025.1.MPU
    Czytaj więcej
    15.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 15 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.1021.2025.1.RG
    Czytaj więcej
    15.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 15 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.772.2025.2.AKR
    Czytaj więcej
    15.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 15 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.783.2025.1.JKU
    Czytaj więcej
    12.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 12 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.998.2025.2.AKO
    Czytaj więcej
    12.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 12 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.822.2025.1.TK
    Czytaj więcej
    12.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 12 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.696.2025.1.PJ
    Czytaj więcej
    12.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 12 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.716.2025.2.AK
    Czytaj więcej
    12.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 12 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.785.2025.3.MN
    Czytaj więcej
    10.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 10 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.598.2025.1.IG
    Czytaj więcej
    10.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 10 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.727.2025.2.JKU
    Czytaj więcej
    10.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 10 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.793.2025.1.AA
    Czytaj więcej
    10.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 10 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.688.2025.2.MS
    Czytaj więcej
    10.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 10 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.976.2025.1.MJ
    Czytaj więcej
    10.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 10 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.581.2025.2.APR
    Czytaj więcej
    10.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 10 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.1006.2025.1.JP
    Czytaj więcej
    09.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 9 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.809.2025.1.AR
    Czytaj więcej
    09.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 9 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.558.2025.2.DP
    Czytaj więcej
    09.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 9 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.994.2025.2.KKO
    Czytaj więcej
    09.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 9 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.1085.2025.1.AM
    Czytaj więcej
    09.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 9 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.544.2025.2.RMA
    Czytaj więcej
    09.12.2025 Podatki
    Interpretacja indywidualna z dnia 9 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.764.2025.2.MŻA
    Czytaj więcej
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.