28.06.2018 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 28.06.2018, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.194.2018.1.AP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.194.2018.1.AP

Czy wydatki poniesione na usługi gastronomiczne związane ze spotkaniami m.in. z kontrahentami, inwestorami, czy rekrutacją nowych pracowników stanowi dla Spółki koszt uzyskania przychodu na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT?

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 800), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 14 maja 2018 r. (data wpływu 24 maja 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na usługi gastronomiczne związanych ze spotkaniami m.in. z kontrahentami, inwestorami, czy rekrutacją nowych pracowników jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 maja 2018 r. wpłynął do Organu ww. wniosek, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na usługi gastronomiczne związanych ze spotkaniami m.in. z kontrahentami, inwestorami, czy rekrutacją nowych pracowników.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca & Spółka z o.o. & (dalej: Spółka lub Wnioskodawca), jest przedsiębiorstwem branży budowlanej, którego siedziba jest zlokalizowana w X. Głównym profilem działalności Spółki zgodnie z PKD są:

  • 41.20.Z & roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych i niemieszkalnych,
  • 23.().Z & produkcja wyrobów budowlanych z betonu, produkcja masy betonowej prefabrykowanej.

Wnioskodawca realizuje roboty budowalne jako generalny wykonawca na terytorium całej Polski, przede wszystkim w województwach A., B., C., D. W związku z prowadzoną działalnością, pracownicy Spółki odbywają częste spotkania z przedstawicielami inwestorów, z którymi utrzymywana jest bieżąca współpraca celem pozyskania kolejnego kontraktu, omówienia warunków współpracy, wynegocjowania cen i warunków umowy itp. Ponadto, w ramach zakrojonej na szeroką skalę działalności marketingowej, pracownicy Spółki spotykają się z potencjalnymi inwestorami. Spotkania te, np. w związku z trwającymi negocjacjami kontraktu, mają na celu przybliżenie nowemu inwestorowi profilu działalności Spółki, dotychczasowego doświadczenia, zbudowanie relacji, a w konsekwencji & przekonanie do powierzenia robót Spółce.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne