11.01.2016 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 11.01.2016, sygn. DD9.8220.2.130.2015.JQP, Minister Finansów, sygn. DD9.8220.2.130.2015.JQP

Sprzedaż premiowa.

Zmiana interpretacji indywidualnej

Na podstawie art. 14e § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) Minister Finansów, w związku ze stwierdzeniem nieprawidłowości interpretacji indywidualnej z dnia 22 sierpnia 2014 r. Nr ILPB1/415-540/14-2/AP, wydanej w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu, zmienia z urzędu wyżej wymienioną interpretację stwierdzając, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 maja 2014 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków Spółki jako płatnika podatku dochodowego z tytułu opodatkowania nagród pieniężnych uzyskanych przez uczestników akcji promocyjnej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, działając na podstawie § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.), wydał w dniu 22 sierpnia 2014 r., w imieniu Ministra Finansów, interpretację indywidualną dotyczącą podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z uczestnictwem w akcji promocyjnej. Interpretacja wydana została na wniosek S.A. z dnia 21 maja 2014 r.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

A. Organizacja Akcji Promocyjnej.

Wnioskodawca (dalej: Spółka) jest liderem na rynku polskim w hurtowej dystrybucji szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych (tzw. produktów B).

Wnioskodawca, w ramach prowadzonej hurtowej dystrybucji towarów, współpracuje z innymi podmiotami gospodarczymi m.in. na podstawie umów franczyzy, regulujących wzajemne prawa i obowiązki stron. W przypadku umów franczyzy, klientami Spółki są sklepy detaliczne, które dokonują sprzedaży na rzecz ostatecznych nabywców (odbiorców detalicznych). Wnioskodawca dokonuje również sprzedaży towarów na rzecz podmiotów, które zawarły umowy franczyzowe z pomiotami zależnymi od Wnioskodawcy (również będący franczyzodawcami). Podmioty, z którymi Spółka współpracuje w oparciu o powyższe zasady, zwane będą dalej Franczyzobiorcami. Natomiast sieci współpracy, w ramach których działają Franczyzobiorcy, zwane będą dalej Siecią Franczyzową.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne