30.06.2016 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 30.06.2016, sygn. IPPP1/4512-422/16-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-422/16-2/MK

W zakresie braku opodatkowania opłaty manipulacyjnej za anulowanie części lub całości zamówienia.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni, przedstawione we wniosku z dnia 29 kwietnia 2016 r. (data wpływu 30 maja 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania opłaty manipulacyjnej za anulowanie części lub całości zamówienia - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 maja 2016 r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania opłaty manipulacyjnej za anulowanie części lub całości zamówienia.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawczyni prowadzi park rozrywki. Niektórzy klienci, na przykład większe grupy zorganizowane, są zobowiązane zarezerwować termin wizyty i wszystkie lub niektóre usługi. Usługami takimi może być wstęp do parku rozrywki, lekcje edukacyjne, pokazy, usługi gastronomiczne. Zdarza się, że tacy klienci rezygnują z części lub całości zamówienia na tyle późno, że Wnioskodawczyni obciąża ich opłatą manipulacyjną. Klient jest zawczasu informowany, do kiedy może zrezygnować z całości lub części zamówienia, bez narażania się na obciążenie opłatą manipulacyjną i w jakiej wysokości. Uzasadnieniem dla pobrania opłaty manipulacyjnej jest fakt, że gdyby Wnioskodawczyni nie zarezerwowała zamówienia dla klienta, który rezygnuje, mogłaby sprzedać usługi innemu klientowi, a także fakt, że czasami musi poczynić przygotowania do obsłużenia klienta, który okazało się, że rezygnuje, na przykład zapewnić odpowiednią ilość personelu z właściwymi kwalifikacjami, zapewnić (zakupić) składniki do przygotowania posiłku, a niekiedy już rozpoczyna ich obróbkę.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne