Interpretacja indywidualna z dnia 21.01.2016, sygn. IPPP1/4512-1109/15-4/IGo, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-1109/15-4/IGo
Miejsce powstania obowiązku podatkowego z tytułu usług świadczonych na rzecz kontrahenta z Niemiec.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 26 października 2015 r. (data wpływu 30 października 2015 r.), uzupełnionym pismem z dnia 11 stycznia 2016 r. (data wpływu 14 stycznia 2016 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 4 stycznia 2016 r. (skutecznie doręczone w dniu 8 stycznia 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca powstania obowiązku podatkowego z tytułu usług świadczonych na rzecz kontrahenta z Niemiec - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 października 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca powstania obowiązku podatkowego z tytułu usług świadczonych na rzecz kontrahenta z Niemiec. Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 11 stycznia 2016 r., złożonym w dniu 12 stycznia 2016 r. (data wpływu 14 stycznia 2016 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 4 stycznia 2016 r.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
X jest spółką prawa polskiego, zarejestrowaną dla celów VAT oraz posiadającą siedzibę w Polsce. Spółka wchodzi w skład międzynarodowego koncernu D sprzedającego głównie samochody marki M. Jedynym udziałowcem Spółki jest D. (dalej D.) spółka z siedzibą w Niemczech. Zgodnie z umową D. mianował X głównym dystrybutorem na terytorium Polski zajmującym się sprzedażą samochodów marki M. D. sprzedaje samochody do X, która następnie odsprzedaje je do Autoryzowanych Dealerów, którzy na podstawie umów posiadają prawo do sprzedaży samochodów klientom na poziomie detalicznym we własnym imieniu i na własną rzecz.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty