15.12.2016 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 15.12.2016, sygn. 2461-IBPP2.4512.780.2016.2.AB, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. 2461-IBPP2.4512.780.2016.2.AB

Zwolnienie z podatku VAT sprzedaży lokalu biurowego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 29 września 2016 r. (data wpływu 4 października 2016 r.), uzupełnionym pismem które wpłynęło 6 grudnia 2016 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z podatku VAT sprzedaży lokalu biurowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 października 2016 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z podatku VAT sprzedaży lokalu biurowego.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem, które wpłynęło 6 grudnia 2016 r., będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 17 listopada 2016 r. znak: 2461-IBPP2.4512.780.2016.1.AB.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca jest firmą deweloperską, czynnym podatnikiem podatku VAT. W ramach działalności Wnioskodawca wybudował budynek mieszkalno-usługowy. Budowa budynku została formalnie zakończona. Mieszkania znajdujące się w tym budynku Wnioskodawca sprzedał w latach 2009-2012. Jednemu z lokali został zmieniony sposób użytkowania z mieszkalnego na lokal użytkowy w drodze uzyskania odpowiednich decyzji administracyjnych. Lokal ten został w pełni wyposażony m.in. w sanitariaty, armaturę, podłogi, meble łazienkowe, meble biurowe i przeznaczony na biuro spółki Wnioskodawcy. W dniu 28.02.2010 r. Wnioskodawca wprowadził ten lokal do ewidencji środków trwałych i rozpoczął jego użytkowanie. Pomieszczenia biurowe są amortyzowane jako lokal użytkowy. Główna część działalności Wnioskodawcy zarówno w latach ubiegłych jak i obecnie jest opodatkowana stawką 8% lub 23%.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne