15.07.2016 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 15.07.2016, sygn. ILPB1/4511-1-593/16-2/AA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/4511-1-593/16-2/AA

Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 6 maja 2016 r. (data wpływu 19 maja 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 maja 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

A. (dalej jako Spółka, Wnioskodawca) w ramach prowadzonej działalności zawiera umowy gospodarcze, w ramach których Spółka przygotowuje i realizuje na rzecz Klientów programy badań marketingowych typu B. Celem badań jest opis i ocena standardów działania i jakości obsługi w ramach działalności gospodarczej prowadzonej przez danego Klienta Spółki, w szczególności: analiza procesu obsługi klienta wyznaczonego przez standardy firmowe, analiza i ocena kompetencji, wiedzy produktowej, umiejętności sprzedażowych, jakości i uprzejmości kontaktu z klientem, sprawności obsługi, wyglądu pracowników oraz wyglądu i warunków technicznych placówek.

Badania realizowane są w określonych cyklach, zazwyczaj kilkunastomiesięcznych. W ramach zawieranych umów do obowiązków Spółki należy opracowanie narzędzi badawczych, niezbędnych do przeprowadzenia konkretnych projektów badawczych. Zazwyczaj badania są oparte na metodzie B, polegającej na zaaranżowaniu sytuacji, w której audytorzy Spółki występują jako potencjalni klienci i odwiedzają wskazane przez Spółkę placówki w celu przeprowadzenia badania. W celu realizacji tego typu projektów dla swoich Klientów Spółka na podstawie prowadzonej rekrutacji zatrudnia audytorów (badaczy). Zgodnie z ustaleniami umownymi rekrutowani przez Spółkę audytorzy mają mieć odpowiednie doświadczenie w realizacji badań typu C.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne