23.05.2016 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 23.05.2016, sygn. ILPP1/4512-1-158/16-4/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/4512-1-158/16-4/AP

Podatek od towarów i usług w zakresie podstawy opodatkowania promocyjnej sprzedaży towarów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupów towarów, które służą tej sprzedaży.

Na podstawie art. 14b § l i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z dnia 25 lutego 2016 r. (data wpływu 7 marca 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 12 maja 2016 r. (data wpływu 16 maja 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podstawy opodatkowania promocyjnej sprzedaży towarów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupów towarów, które służą tej sprzedaży jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 marca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podstawy opodatkowania promocyjnej sprzedaży towarów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupów towarów, które służą tej sprzedaży. Powyższy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 12 maja 2016 r. (data wpływu 16 maja 2016 r.) poprzez doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

A. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) posiada siedzibę i zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT).

Celem Spółki jest ciągłe dążenie do intensyfikacji obrotu i zwiększanie przychodów ze sprzedaży świadczonych przez nią usług finansowych. W konsekwencji Spółka podejmuje, i będzie podejmować w przyszłości, działania mające na celu m.in. zachęcanie potencjalnych klientów do nabycia świadczonych usług czy też nawiązanie długoterminowej współpracy z klientami. Podejmowanie przez Wnioskodawcę akcji promocyjnych nakierowane jest na doraźne zwiększenie przychodów (sprzedaż konkretnych usług finansowych, których zakup daje możliwość skorzystania z promocji), jak i przyszłych przychodów (poprzez nawiązanie długoterminowej współpracy z klientami).v

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne