02.12.2015 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 02.12.2015, sygn. IPPB1/4511-1275/15-3/EC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/4511-1275/15-3/EC

Wartość nagród uzyskiwanych przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą , nabywających produkty na cele związane z pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowić będzie dla tych osób przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej, o którym mowa w zacytowanym powyżej art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy podatku dochodowym od osób fizycznych. Przychód ten podlegać będzie opodatkowaniu zgodnie z wybraną formą opodatkowania. Zatem Spółka w odniesieniu do tych osób nie będzie występowała w roli płatnika.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r, poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 22 września 2015 r. (data wpływu 24 września 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ciążących na Spółce obowiązków płatnika wobec osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, w związku z wydawaniem nagród uczestnikom akcji promocyjnej w formie sprzedaży premiowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 września 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ciążących na Spółce obowiązków płatnika wobec osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, w związku z wydawaniem nagród uczestnikom akcji promocyjnej w formie sprzedaży premiowej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca Spółka SA (zwana dalej również Agencją") zajmuje się świadczeniem usług polegających na odpłatnym organizowaniu i obsłudze programów motywacyjnych i lojalnościowych, których celem jest w szczególności zwiększanie sprzedaży i promocja produktów zleceniodawców. W ramach działalności gospodarczej, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, Agencja zawarła umowę o współpracy z producentem chemii budowlanej, zwanym dalej Klientem, której przedmiotem jest świadczenie przez Agencję na rzecz Klienta usługi polegającej na organizacji i prowadzeniu programu partnerskiego (zwanego dalej również Programem"), którego celem jest wzmacnianie i utrzymywanie relacji handlowych z partnerami Klienta, tj pośrednikami handlowymi oraz osobami wykorzystującymi w swojej pracy produkty Klienta objęte programem.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne