Interpretacja indywidualna z dnia 08.12.2014, sygn. IPPB2/415-716/14-2/MG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-716/14-2/MG
w zakresie ciążących na Spółce obowiązków informacyjnych, związanych z otrzymywaniem nagród przez uczestników programu motywacyjnego
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 18 września 2014 r. (data wpływu 22 września 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ciążących na Spółce obowiązków informacyjnych, związanych z otrzymywaniem nagród przez uczestników programu motywacyjnego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 września 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ciążących na Spółce obowiązków informacyjnych, związanych z otrzymywaniem nagród przez uczestników programu motywacyjnego.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka (zwana dalej również Agencją) zajmuje się świadczeniem usług polegających na odpłatnym organizowaniu i obsłudze programów motywacyjnych i lojalnościowych, których celem jest w szczególności zwiększanie sprzedaży i promocja produktów zleceniodawców. W ramach działalności gospodarczej, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, Agencja zawarła umowę o współpracy z dystrybutorem soczewek kontaktowych, zwanym dalej Klientem, której przedmiotem jest świadczenie przez Agencję na rzecz Klienta usługi kompleksowej polegającej na organizacji i prowadzeniu programu lojalnościowego (zwanego dalej również Programem). W ramach umowy o współpracę, która została zawarta z Klientem (zwanej dalej umową o współpracy), Agencja jest zobowiązana do przygotowania mechaniki Programu i wdrożenia zmian do istniejącego od 2011 r. programu lojalnościowego Klienta, oraz do jego poprowadzenia i bieżącej obsługi już w zmienionej formule. Organizatorem tego Programu jest Klient. W umowie o współpracy Agencja zobowiązała się do zakupu kart przedpłaconych, które wydawane są przez Agencję uczestnikom Programu oraz do przelewania uczestnikom na te karty nagród pieniężnych uzyskiwanych w Programie przez uczestników.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty