19.02.2014 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 19.02.2014, sygn. IPPP1/443-1215/13-3/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1215/13-3/AS

prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie samochodów osobowych, przeznaczonych na nagrody w ramach akcji marketingowych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 6 listopada 2013 r. (data wpływu 26 listopada 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie samochodów osobowych, przeznaczonych na nagrody w ramach akcji marketingowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 listopada 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie samochodów osobowych, przeznaczonych na nagrody w ramach akcji marketingowych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

I. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej także Spółka lub Wnioskodawca) jest podatnikiem podatku od towarów i usług, zarejestrowanym jako podatnik VAT czynny. Spółka, jako agencja promocyjno-reklamowa, zamierza świadczyć na rzecz osób trzecich przedsiębiorców (dalej Klient Spółki) usługi polegające na kompleksowej obsłudze loterii promocyjnych oraz konkursów, w których nagrodą główną są samochody osobowe. Spółka, na zlecenie Klienta Spółki, pełni rolę organizatora loterii lub konkursu.

Obowiązkiem Spółki, jako podmiotu obsługującego na zlecenie Klienta Spółki loterię promocyjną lub konkurs, jest pełna obsługa organizacji danej akcji marketingowej, w tym m. in.: zakup towarów nagród w konkursie oraz następnie wydanie tych nagród (towarów) laureatom. Spółka nie otrzymuje od laureatów, którym przekazuje nagrody, żadnego wynagrodzenia, ani żadnego innego świadczenia.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne