Interpretacja indywidualna z dnia 19.02.2014, sygn. IPPP1/443-1370/13-2/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1370/13-2/AW
moment powstania obowiązku podatkowego 19a
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 23 grudnia 2013 r. (data wpływu 30 grudnia 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego dla świadczonych usług jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 grudnia 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego dla świadczonych usług.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (dalej Wnioskodawca, Spółka) w ramach prowadzonej działalności gospodarczej świadczy m.in. (i) usługi długoterminowe oraz (ii) usługi wsparcia informatycznego i udzielania licencji.
(i) usługi długoterminowe
Świadczone przez Wnioskodawcę usługi długoterminowe polegają na wdrażaniu systemów informatycznych (w tym np. modułów systemów informatycznych klasy E) oraz tworzeniu nowych rozwiązań informatycznych. Usługi te polegają na tworzeniu nowatorskich rozwiązań dostosowanych do potrzeb indywidualnego klienta. Są to usługi wykonywane przez okresy kilkumiesięczne w wielu przypadkach dłuższe niż rok (tzn. że usługa może być wykonywana dłużej niż 12 następujących po sobie kolejnych miesięcy).
Usługi długoterminowe realizowane przez Spółkę przyjmowane są przez klientów bądź etapowo po wykonaniu uzgodnionego etapu prac (tj. po podpisaniu protokołu odbioru etapu usługi), bądź po zakończeniu całego projektu (po podpisaniu protokołu odbioru projektu). W przypadkach gdy usługi realizowane przez Wnioskodawcę odbierane są przez klientów etapami uzgodnienia umowne mogą przewidywać zapłatę za wykonany etap prac. W sytuacji gdy usługa przyjmowana jest po zakończeniu jej świadczenia zapłata otrzymywana przez Spółkę dotyczy całości prac.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
