10.01.2014 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 10.01.2014, sygn. IBPP1/443-897/13/BM, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-897/13/BM

w zakresie określenia charakteru wynagrodzenia otrzymywanego z tytułu uczestniczenia w programie marketingowym

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 września 2013 r. (data wpływu 24 września 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 2 stycznia 2014 r. (data wpływu 7 stycznia 2014r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia charakteru wynagrodzenia otrzymywanego z tytułu uczestniczenia w programie marketingowym - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 września wpłynął do tut. organu ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia charakteru wynagrodzenia otrzymywanego z tytułu uczestniczenia w programie marketingowym.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 2 stycznia 2014 r. (data wpływu 7 stycznia 2014r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 19 grudnia 2013 r. znak: IBPP1/443-897/13/BM.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie sprzedaży sprzętu komputerowego. Jednym z kluczowych producentów sprzętu komputerowego sprzedawanego przez Wnioskodawcę jest koncern (X.). Wyroby tej marki Wnioskodawca zakupuje od dystrybutora z siedzibą w kraju. Wnioskodawca posiada status Partnera X., który został mu nadany po spełnieniu warunków co do poziomu kompetencji, w szczególności zatrudniania pracowników legitymujących się wymaganymi certyfikatami ze specjalności związanych ze sprzętem i oprogramowaniem komputerowym oraz innych warunków o charakterze marketingowym. Jako partner X., Wnioskodawca uczestniczy w programach marketingowych, w tym w programach intensyfikujących sprzedaż produktów X. organizowanych przez Spółkę (w skrócie X.I) z siedzibą w Szwajcarii. W szczególności są to programy bonusowe premiujące sprzedaż X. w określonych segmentach produktów. X. Przekazuje regulamin takich programów swoim partnerom w formie elektronicznej. Programami, których dotyczy zapytanie są programy: E. (dotyczący Zabezpieczeń Sprzętu i Oprogramowania), I. (dotyczący produktów do Obrazowania i Drukowania), P. (dotyczących komputerów osobistych) oraz E. G. (dotyczących sprzętu dla przedsiębiorstw).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne