Interpretacja indywidualna z dnia 07.04.2014, sygn. IBPBII/2/415-223/14/MZa, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBII/2/415-223/14/MZa
Czy wygrane w konkursach organizowanych przez Wnioskodawcę na zlecenie podmiotów trzecich wyłącznie za pośrednictwem serwisów internetowych tych podmiotów umieszczonych pod odpowiednimi zarezerwowanymi dla tych podmiotów domenami, a także za pośrednictwem profili tych podmiotów w serwisie społecznościowym Facebook.com (tzw. fanpage), których jednorazowa wartość nie przekracza kwoty 760 zł korzystają ze zwolnienia przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 20 grudnia 2013 r. (data otrzymania 7 stycznia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania nagród otrzymywanych w ramach konkursu organizowanego na portalu internetowym jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 stycznia 2014 r. otrzymano ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania nagród otrzymywanych w ramach konkursu organizowanego na portalu internetowym.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca jest spółką prawa handlowego świadczącą usługi w branży reklamowej i usług marketingowych. W ramach prowadzonej działalności Wnioskodawca ogłasza i organizuje konkursy za pośrednictwem Internetu. Konkursy internetowe ogłaszane i organizowane są przez Wnioskodawcę na zlecenie podmiotów trzecich, za pośrednictwem serwisów internetowych tych podmiotów umieszczonych pod ich domenami lub za pośrednictwem profili tych podmiotów w serwisie społecznościowym Facebook.com (tzw. fanpage). Wnioskodawca również zarządza ww. serwisami internetowymi i profilami w serwisie społecznościowym Facebook.com, w szczególności prowadząc na ich łamach inne aktywności oraz przekazując treści, których celem jest reklama i promocja produktów lub usług podmiotów, na których zlecenie działa.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty