06.03.2014 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 06.03.2014, sygn. IBPP2/443-1123/13/WN, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-1123/13/WN

opodatkowanie rekompensaty

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 5 grudnia 2013r. (data wpływu 6 grudnia 2013r.), uzupełnionym pismem z dnia 3 marca 2014r. (data wpływu), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania rekompensaty - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 grudnia 2013r. wpłynął ww. wniosek, uzupełniony pismem z 3 marca 2014r. (data wpływu), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej m.in. podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania rekompensaty.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (dalej również Spółka) jest spółką w 100% stanowiącą własność Gminy. Spółka realizuje aktualnie zadania własne Gminy w zakresie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym tj. w zakresie wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych (...). Dodatkowo Spółka oświadcza, iż prowadzi działalność polegającą na produkcji energii elektrycznej i cieplnej z biogazu powstającego w procesie oczyszczania ścieków. Spółka jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Uchwałą Rada Miasta powierzyła Spółce wykonanie kolejnego zadania własnego Gminy obejmującego sprawy kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych, polegające na zaprojektowaniu, budowie i eksploatacji parku wodnego. Wobec nałożonego zadania, Spółka planuje podpisanie umowy z Gminą o świadczenie usług publicznych, której zawarcie jest niezbędnym elementem do prowadzenia działalności parku wodnego. Tytułem świadczenia usług publicznych objętych umową, w okresie świadczenia usług, przekazywana będzie dla Spółki rekompensata. Przy czym - według projektowanej umowy - za usługi publiczne rozumie się usługi świadczone przez Spółkę w ogólnym interesie gospodarczym, polegające na eksploatacji parku wodnego przez Wnioskodawcę, a jako okres świadczenia przyjmuje się od momentu oddania do eksploatacji parku wodnego przez okres następnych 10 lat (wstępnie planuje się oddanie parku wodnego do eksploatacji na rok 2016).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne