17.11.2014 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 17.11.2014, sygn. ILPB1/415-840/14-5/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/415-840/14-5/AP

Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przyznaniem nagród w konkursach.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 12 sierpnia 2014 r. (data wpływu 18 sierpnia 2014 r.) uzupełnionym w dniu 16 i 20 października 2014 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przyznaniem nagród w konkursach jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 sierpnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przyznaniem nagród w konkursach.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca) jest podmiotem działającym na rynku metali szlachetnych. Spółka sprzedaje w szczególności złoto inwestycyjne w postaci monet bulionowych oraz sztabek (dalej: Towary). Sprzedaż ta jest prowadzona przez Spółkę różnymi kanałami, wśród których należy wymienić własny sklep internetowy, własne stacjonarne punkty sprzedaży oraz pośredników (dalej: Partnerów), do których zalicza się m.in. banki działające na podstawie ustawy prawo bankowe.

Sprzedaż Towarów przez Partnerów jest dokonywana na podstawie umowy o współpracy zawartej pomiędzy Spółką a wybranym Partnerem, w wybranych placówkach (oddziałach) tego Partnera. Umowa ta określa szczegółowe warunki współpracy, w tym sposób prezentacji Towarów Spółki w placówkach Partnera, listę placówek, w których współpraca będzie realizowana, wynagrodzenie Partnera z tytułu sprzedaży Towarów oraz inne prawa i obowiązki stron umowy. Sama sprzedaż Towarów w placówkach Partnerów wymaga z jednej strony odpowiedniej prezentacji Towarów (np. poprzez wystawienie ich na widok publiczny w specjalnych gablotach umieszczonych w tych placówkach). Z drugiej zaś strony wymaga odpowiedniego zaangażowania wyznaczonych pracowników Partnera, którzy albo są zatrudnieni u Partnera na podstawie umowy o pracę, albo wykonują dane czynności na rzecz Partnera w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, na podstawie łączącej te osoby z Partnerem innej umowy cywilnoprawnej.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne