Interpretacja indywidualna z dnia 25.03.2014, sygn. ITPP2/443-1425/13/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1425/13/AJ
Prawo do korekty podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczenia świetlicy wiejskiej w miejscowości X oraz sposób dokonania tej korekty.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 11 grudnia 2013 r. (data wpływu 19 grudnia 2013 r.), uzupełnionym w dniach 28 lutego i 13 marca 2014 r. (daty wpływu), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korekty podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczenia świetlicy wiejskiej w miejscowości X oraz sposobu dokonania tej korekty jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 grudnia 2013 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniach 28 lutego i 13 marca 2014 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korekty podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczenia świetlicy wiejskiej w miejscowości X oraz sposobu dokonania tej korekty.
We wniosku oraz jego uzupełnieniach, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina, która jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług, prowadziła inwestycje Przebudowa i rozbudowa budynku zlewni mleka na świetlicę wiejską. Inwestycja została zrealizowana w 2012 r., a oddana do użytkowania w dniu 15 lutego 2013 r. Obecnie służy do wykonywania czynności nieopodatkowanych podatkiem od towarów i usług, Dotychczas Gmina nie odliczała podatku naliczonego z faktur dokumentujących poniesione wydatki. Gmina rozważa zawarcie z Miejskim Domem Kultury umowy dzierżawy lub najmu należącej do Gminy infrastruktury. Miejski Dom Kultury, jako zarejestrowany i czynny podatnik podatku od towarów i usług, świadczy i świadczyłby nadal za pomocą zarządzonej infrastruktury usługi dla ludności. W praktyce odbywać się to będzie w taki sposób, że Gmina zawarłaby z Miejskim Domem Kultury umowę najmu lub dzierżawy. Odpłatność za czynsz najmu/dzierżawy w obu opisanych wyżej przypadkach byłaby skalkulowana na poziomie kilkuset złotych rocznie ze względu na szczególne więzi ekonomiczne łączące Miejski Dom Kultury i Gminę. Na tej podstawie, Gmina jako podatnik opodatkowywałaby świadczone usługi zgodnie z obowiązującymi przepisami. W konsekwencji, w związku z planowaną zmianą przeznaczenia infrastruktury, Gmina rozważa dokonanie odliczeń części podatku naliczonego w drodze korekty, o której mowa w art. 91 ust. 7 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Gmina nie przekazała świetlicy wiejskiej w dzierżawę w 2013 r., zamierza ją przekazać w 2014 r.. Gmina składa deklaracje za okresy miesięczne.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty