Interpretacja indywidualna z dnia 17.12.2013, sygn. IBPP1/443-865/13/BM, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-865/13/BM
w zakresie ustalenia wartości obrotu podlegającego opodatkowaniu podatkiem VAT w sytuacji gdy uczestnik programu lojalnościowego nabywa nagrodę za cenę uwzględniającą rabat kwotowy uzależniony od ilości posiadanych punktów oraz gdy cena uwzględniająca rabat wynosić będzie 1 zł brutto
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 września 2013 r. (data wpływu 19 września 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia wartości obrotu podlegającego opodatkowaniu podatkiem VAT w sytuacji gdy uczestnik programu lojalnościowego nabywa nagrodę za cenę uwzględniającą rabat kwotowy uzależniony od ilości posiadanych punktów oraz gdy cena uwzględniająca rabat wynosić będzie 1 zł brutto -jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 września 2013 r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia wartości obrotu podlegającego opodatkowaniu podatkiem VAT w sytuacji gdy uczestnik programu lojalnościowego nabywa nagrodę za cenę uwzględniającą rabat kwotowy uzależniony od ilości posiadanych punktów oraz gdy cena uwzględniająca rabat wynosić będzie 1 zł brutto.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka w ramach swojej działalności zajmuje się sprzedażą detaliczną odzieży, obuwia i akcesoriów sportowych. W najbliższym czasie oferta skierowana do klientów detalicznych zostanie wzbogacona o sklepy gdzie poza sprzedażą towarów będą oferowane również usługi obejmujące m.in. serwis rowerowy, serwis narciarski, porady dietetyka. Mając na celu zwiększenie sprzedaży Spółka rozważa uatrakcyjnienie swojej oferty poprzez wprowadzenie programu lojalnościowego, w ramach którego klienci będą otrzymywali punkty, zapisywane na indywidualnych kontach uczestnika programu. Po zebraniu odpowiedniej ilości punktów klienci nabędą prawo do zakupu towaru lub usług będących nagrodą w programie za cenę uwzględniającą przewidziany regulaminem rabat.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty