21.10.2013 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 21.10.2013, sygn. IPTPP4/443-535/13-4/UNR, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/443-535/13-4/UNR

  • proporcja, jaką należy zastosować przy dokonywaniu korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego,
  • okres rozliczeniowy, w którym należy dokonać korekt deklaracji podatkowych

    Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 22 lipca 2013 r. (data wpływu 24 lipca 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 9 października 2013 r. (data wpływu 14 października 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

    • proporcji, jaką należy zastosować przy dokonywaniu korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego jest prawidłowe,
    • okresu rozliczeniowego, w którym należy dokonać korekt deklaracji podatkowych jest nieprawidłowe.

    UZASADNIENIE

    W dniu 24 lipca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

    • proporcji, jaką należy zastosować przy dokonywaniu korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego,
    • okresu rozliczeniowego, w którym należy dokonać korekt deklaracji podatkowych.

    Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 9 października 2013 r. (data wpływu 14 października 2013 r.) w zakresie doprecyzowania opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego.

    W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe. (ostatecznie przedstawiony/przedstawione w uzupełnieniu wniosku)

    Gmina (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT). Gmina wykonuje zadania nałożone na nią odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których została powołana. Zdecydowana większość z tych zadań jest realizowana przez Gminę w ramach reżimu publicznoprawnego. Niemniej jednak, wybrane czynności Gmina wykonuje na podstawie zawieranych umów cywilnoprawnych i traktuje je jako podlegające regulacjom VAT.

  • ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne