31.10.2013 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 31.10.2013, sygn. ITPP2/443-826/13/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-826/13/AW

Prawo do odzyskania podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych w latach 2011-2012 w związku z realizacją projektu oraz sposobu skorzystania z tego prawa.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 7 sierpnia 2013 r. (data wpływu 12 sierpnia 2013 r.), uzupełnionym w dniu 14 października 2013 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych w latach 2011-2012 w związku z realizacją projektu oraz sposobu skorzystania z tego prawa - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 sierpnia 2013 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 14 października 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych w latach 2011-2012 w związku z realizacją projektu oraz sposobu skorzystania z tego prawa.

W złożonym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Od dnia 17 maja 2005 r. Gmina posiada NIP. Wszelkie czynności związane z podatkiem od towarów i usług dokonuje Urząd Gminy - prowadzi rejestry zakupów/sprzedaży, składa miesięczne deklaracje VAT-7. Gmina jest beneficjentem Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013, Oś Priorytetowa VI, Rozwój Infrastruktury Społecznej, Działanie 6.2 Rozwój infrastruktury z zakresu opieki zdrowotnej. W ramach tego projektu zrealizowano inwestycję . Umowa o dofinansowanie z Województwem, jak też umowa z wykonawcą, zawarte zostały z Gminą z podanym NIP Urzędu Gminy. Zgodnie z umową, wykonawca inwestycji wystawiał faktury na Urząd Gminy z jego NIP. Ww. faktury zawierają podatek naliczony. Zgodnie z umową o dofinansowanie projektu ze środków RPOW, podatek stanowił koszt kwalifikowalny projektu. Inwestycję zakończono w grudniu 2012 r. Nadzór nad inwestycją w zakresie merytorycznym i finansowym sprawowali pracownicy Urzędu Gminy. Z dniem 1 marca 2013 r. zawarto z podmiotami prowadzącymi działalność w zakresie opieki zdrowotnej umowy najmu na lokale w przedmiotowym budynku. Czynsz najmu zawiera podatek od towarów i usług. Faktury dla najemców wystawia Urząd Gminy, czynsz netto stanowi dochód budżetu Gminy, natomiast podatek podlega rozliczeniu w deklaracjach miesięcznych, które do urzędu skarbowego składa Urząd Gminy. W związku z opinią, że to Gmina, a nie Urząd Gminy, powinna być zarejestrowana jako podatnik VAT czynny, z dniem 31 sierpnia 2013 r. Urząd Gminy zostanie wyrejestrowany, a z dniem 1 września 2013 r. zarejestrowana w to miejsce Gmina.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne