14.06.2012 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 14.06.2012, sygn. IPPP2/443-292/12-2/IG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-292/12-2/IG

W zakresie konsekwencji związanych z rejestracją Gminy dla potrzeb VAT i wyrejestrowaniem Urzędu Gminy

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 15.03.2012 r. (data wpływu 19.03.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konsekwencji związanych z rejestracją Gminy dla potrzeb VAT i wyrejestrowaniem Urzędu Gminy jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19.03.2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konsekwencji związanych z rejestracją Gminy dla potrzeb VAT i wyrejestrowaniem Urzędu Gminy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Gmina Miasto P. (dalej Gmina) jest obecnie zarejestrowanym podatnikiem VAT i posiada własny numer NIP, który został uzyskany przez Gminę na mocy decyzji Naczelnika Urzędu Skarbowego z dnia 23 stycznia 2012 r. Potwierdzenie zarejestrowania Gminy jako podatnika VAT (VAT-5) zostało wydane przez Naczelnika Urzędu Skarbowego w dniu 23 stycznia 2012 r. Wyrejestrowanie Urzędu Miasta P. (dalej Urząd) dla celów VAT zostanie dokonane w lutym 2012 r.

W okresie do stycznia 2012 r. (włącznie) Urząd Miasta składał miesięczne deklaracje VAT-7 do Urzędu Skarbowego. Natomiast począwszy od rozliczeń za luty 2012 r. miesięczne deklaracje VAT-7 do Pierwszego Urzędu Skarbowego w Radomiu składa jedynie Gmina. Przed rejestracją Gminy dla potrzeb podatku VAT kontrahenci wystawiali faktury, gdzie co do zasady jako nabywca figurował Urząd z podaniem NIP Urzędu, choć zdarzały się przypadki błędnego wystawiania faktur (np. jako nabywca na fakturze istnieje Gmina, a wskazany jest NIP Urzędu. Natomiast począwszy od lutego 2012 r. faktury sprzedażowe wystawiane są przez Gminę i jednocześnie większość kontrahentów zaprzestanie wystawiania faktur VAT na Urząd i obecnie faktury wystawiane są, co do zasady, na Gminę z podaniem NIP Gminy. Niemniej jednak istnieją przypadki błędnego wystawiania przez kontrahentów faktur (np. jako nabywca na fakturze widnieje Gmina, a wskazany jest NIP Urzędu).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne