Interpretacja indywidualna z dnia 05.12.2012, sygn. ITPB1/415-976/12/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/415-976/12/MR
Obsługa programu lojalnościowego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (j. t. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 września 2012 r. (data wpływu 7 września 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie konsekwencji podatkowych w związku z obsługą programu lojalnościowego - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 września 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie konsekwencji podatkowych w związku z obsługą programu lojalnościowego.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca - spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej zwany Agencją) prowadzi działalność gospodarczą, której przedmiotem jest m. in. zarządzanie i obsługa programów lojalnościowych. W ramach prowadzonej działalności Agencja zamierza zawrzeć z klientem (Bankiem) umowę na obsługę programu lojalnościowego. Bank zleci Agencji kompleksową obsługę programu lojalnościowego, którego będzie organizatorem. Program lojalnościowy prowadzony będzie na podstawie regulaminu zatwierdzonego przez organizatora (Bank). Uczestnicy programu będą zbierać punkty, które - po spełnieniu warunków określonych w regulaminie - będą upoważniały do odbioru nagród.
W ramach obsługi tego programu Agencja będzie obowiązana m. in. do przyjmowania i obsługi deklaracji przystąpienia do programu lojalnościowego, technicznej obsługi programu (prowadzenie i przetwarzanie bazy danych osobowych Uczestników programu) oraz realizowania zamówień na nagrody, w tym ich zakupu i dostawy do Uczestników programu. Nagrody będą zakupowane przez Agencję na wolnym rynku, a zakupu tego Agencja będzie dokonywała we własnym imieniu i na własne ryzyko. Agencja ma bowiem prawo swobodnie dysponować zakupionymi nagrodami, które nie są przypisane do konkretnego programu lojalnościowego. Agencja będzie dokonywała wydania i dostawy nagrody konkretnemu Uczestnikowi programu, po spełnieniu przez niego wymagań stawianych przez regulamin programu lojalnościowego. Bank jako organizator będzie pokrywał wszelkie koszty związane w wydaniem i dostarczeniem nagród Uczestnikom programu. Program lojalnościowy kierowany jest do podmiotów, które pośredniczą w sprzedaży kredytów bankowych (m. in. przedstawiają ofertę banku, warunki umowy kredytowej) służących sfinansowaniu zakupu samochodu w salonie samochodowym.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty