31.01.2012 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 31.01.2012, sygn. ITPP2/443-1610/11/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1610/11/AW

Odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 7 listopada 2011 r. (data wpływu 17 listopada 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 listopada 2011 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina realizuje projekt, którego celem jest zwiększenie dostępu do sieci i wykorzystania technik informatycznych w gospodarce, sektorze publicznym i sferze społecznej. Wybudowana sieć stanowić będzie szkielet szerokopasmowej sieci gminnej, która zostanie połączona z regionalnymi i krajowymi, zarówno publicznymi, jak i prywatnymi, odbiorcami. Pozwoli to na łatwe doprowadzenie sieci szerokopasmowej i nowoczesnych usług do klientów końcowych, rozbudowę sieci PIAP, sieci bezprzewodowych, bezpłatnych punktów dostępu do internetu-Hotspot. Dzięki takiej sieci pasywnej zostaną połączone we wspólną sieć 3 węzły głównej CP, 20 węzłów dystrybucyjnych DP i 138 węzłów dostępowych AP - łącznie 161 punktów. Zabudowane zostaną 2 punkty styku operatorskiego IXP, zdublowane centrum przetwarzania danych DC, wewnątrzsieciowy system telefonii IP, 8 punktów bezprzewodowego dostępu do internetu (HotSpot) i 20 punktów publicznego dostępu do internetu PIAP. Możliwe będzie podłączenie wszystkich chcących wykorzystywać na swoje potrzeby zbudowaną w ramach projektu infrastrukturę, jak i mieszkańców gminy i innych osób przebywających na jej terenie. Kanalizacja teletechniczna (kablowa) pierwotna zostanie zbudowana z co najmniej 2 otworami, a długość kmo (kilometrootworów) wyniesie 150 km. Zbudowanych zostanie 1085 studni kablowych różnego typu. Do kanalizacji pierwotnej pociągnięta zostanie kanalizacja wtórna. W kanalizacji wtórnej zostaną zainstalowane kable optotelekomunikacyjne o łącznej długości trasowej wynoszącej 96.773 km. Kable te zostaną zakończone w przełącznicach optycznych zainstalowanych w szafach urządzeniowych (krosowych) w 161 punktach na terenie miasta. Liczba nowych szaf to 175 szt. Pomieszczenia punktów przyłączeniowych sieci (węzłów) zostaną dostosowane do potrzeb instalacji w nich szaf urządzeniowych. Adaptacje polegają głównie na zabezpieczeniu istniejących pomieszczeń technicznych przed zagrożeniami zewnętrznymi. Zostaną wykonane niezbędne dla budowy sieci instalacje elektryczne, przeciwpożarowe, nadzoru i klimatyzacji. W szafach zostaną zainstalowane urządzenia aktywne. W zależności od potrzeb i rangi punktu (węzła) sieci zostały dobrane w odpowiednie przetaczniki/routery, przetaczniki/bramy, urządzenia podtrzymujące zasilanie i inne. Zastosowane urządzenia zagwarantują przepływność sieci 10 Gb/s w warstwie rdzeniowej i dystrybucyjnej oraz 1 Gbit/s w warstwie dostępowej. Wyróżniono 31 różnych zestawów urządzeń. Wybór technologii opartej na kablach optotelekomunikacyjnych gwarantuje, że jej przepustowość ograniczona jest tylko urządzeniami, które zostaną podłączone do włókien światłowodowych. W części aktywnej sieci zastosowanie technologii opartej na Multiprotocol Label Switching pozwoli na stworzenie szybko konwergentnych segmentów sieciowych oraz ograniczenie domen rozgłoszeniowych, zastosowanie mechanizmów zapewnienia jakości usług umożliwiających hierarchiczną definicję polityk, wsparcie sprzętowe i odpowiednie zasoby dla sieci miejskich (MAN). Pozwoli również na podział grup roboczych, przypisanie użytkowników do sieci VLAN (lub w przyszłości do usług ERS, EWS, EMS) oraz konfiguracje reguł wymiany informacji pomiędzy nimi (filtry, ograniczenie pasma, etc. ), a także na wprowadzenie dodatkowych mechanizmów pozwalających na skuteczne zapobieganie niepożądanym sytuacjom w segmentach krytycznych, np. segmencie zarządzania siecią.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne