13.06.2011 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 13.06.2011, sygn. IPPP2/443-323/11-2/IG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-323/11-2/IG

1) Czy przedstawiony w stanie faktycznym sposób przesyłania faktur VAT w wersji elektronicznej jest zgodny z przepisami obowiązującego prawa?2) Czy w razie dokonania odliczenia podatku VAT naliczonego wykazanego na fakturze zakupowej wystawionej przez kontrahenta w formie elektronicznej i otrzymanej przez Wnioskodawcę w formie elektronicznej, w okolicznościach, w których forma techniczno-informatyczna faktury otrzymanej od kontrahenta nie będzie odpowiadała wymogom określonym w przepisach rozporządzenia o fakturach elektronicznych, Wnioskodawca będzie ponosił negatywne konsekwencje w postaci zakwestionowania prawa do odliczenia podatku naliczonego?3) Czy przedstawiony w stanie faktycznym sposób przechowywania faktur elektronicznych przesłanych (otrzymanych) w wersji elektronicznej jest zgodny z przepisami obowiązującego prawa?4) Czy przedstawiony w stanie faktycznym sposób przechowywania w formie elektronicznej faktur otrzymanych (przesłanych) pierwotnie w wersji papierowej jest zgodny z przepisami obowiązującego prawa?5) Czy przedstawiony w stanie faktycznym sposób sporządzania faktur korygujących w wersji elektronicznej do faktur przesłanych pierwotnie w wersji papierowej oraz faktur korygujących w wersji papierowej do faktur przesłanych pierwotnie w wersji elektronicznej jest zgodny z przepisami obowiązującego prawa?6) Czy przedstawiony w stanie faktycznym sposób otrzymywania potwierdzenia odbioru przez kontrahentów Wnioskodawcy faktur korygujących wystawionych przez Wnioskodawcę jest zgodny z przepisami obowiązującego prawa?7) Czy opisane w stanie faktycznym formy akceptacji przesyłania przez Wnioskodawcę faktur w wersji elektronicznej, jakie spodziewa się otrzymać Wnioskodawca od kontrahentów są zgodne z przepisami obowiązującego prawa?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 marca 2011 r. (data wpływu 14 marca 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przesyłania faktur elektronicznych, przechowywania w formie elektronicznej faktur przesłanych i otrzymanych elektronicznie, wystawiania faktur korygujących, otrzymywania potwierdzenia odbioru w przypadku faktur korygujących oraz formy akceptacji przesyłania faktur elektronicznych a więc, w kwestii 1, 3, 5, 6 i 7 za prawidłowe, natomiast w zakresie obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z otrzymanych faktur elektronicznych i przechowywania w formie elektronicznej faktur przesłanych i otrzymanych w wersji papierowej, a więc w kwestii 2 i 4 za nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne