Interpretacja indywidualna z dnia 20.04.2011, sygn. IPPB5/423-108/11-2/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-108/11-2/PS
CIT w zakresie prawa do zaliczenia poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 01.02.2010r. (data wpływu 04.02.2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie art. 12 ust. 3 oraz art. 15 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tj. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.) w części dotyczącej:
- momentu powstania przychodów podatkowych (pytanie Nr 1) jest prawidłowe,
- prawa do zaliczenia poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów (pytanie Nr 2) jest prawidłowe
- momentu zaliczenia poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów (pytanie Nr 3) jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 04.02.2011r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie art. 12 ust. 3 oraz art. 15 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Sp. z o.o. (dalej Spółka) prowadzi działalność w zakresie sprzedaży systemów skanowania, np. pociągów czy ciężarówek. Zawierając umowy dostawy systemów skanowania Spółka niejednokrotnie oferuje również obsługę serwisową określaną w umowach jako gwarancja. Spółka ustala odrębną odpłatność za obsługę serwisową która zwykle jest oferowana na okres kilkuletni, np. 360 - miesięczny, jednak nie są przewidywane okresy rozliczeniowe. W ramach obsługi serwisowej Spółka w szczególności zapewnia okresowe przeglądy dostarczonego systemu skanowania, zdalną pomoc techniczną (w razie potrzeby Spółka zapewnia również bezpośrednią pomoc techniczną lecz nie jest to zasada) i dostarcza części zapasowe.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty