07.01.2011 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 07.01.2011, sygn. ILPB3/423-826/10-2/GC, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-826/10-2/GC

Czy prawidłowe jest stanowisko, zgodnie z którym za koszty uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych, Wnioskodawca może uznać wydatki opisane w stanie faktycznym poniesione w związku z organizacją Wydarzenia promocyjnych mających zachęcić do zakupu samochodów dystrybuowanych przez Spółkę?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki reprezentowanej przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 24 września 2010 r. (data wpływu 08.10.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 08 października 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Przedmiotem działalności Spółki jest m.in. sprzedaż pojazdów samochodowych. Spółka jest generalnym importerem samochodów, dystrybuującym samochody poprzez sieć dealerów.

Spółka podejmuje szereg działań, które mają na celu intensyfikację działań sprzedażowych. W tym celu, we współpracy z producentem (dalej: Producent), organizowane są wydarzenia promocyjne mające zachęcić do zakupu samochodów dystrybuowanych przez Spółkę (dalej: Wydarzenia).

Podstawowym i najważniejszym celem Wydarzeń jest pozyskanie nowych klientów, którzy dotąd nie posiadali samochodów oferowanych przez Spółkę, jak i utrzymanie dotychczasowych klientów i zachęcenie ich do zakupu kolejnych modeli samochodów, sprzedawanych przez Spółkę. W związku z powyższym, Wydarzenia są organizowane dla potencjalnych klientów (w przeważającej części) oraz obecnych klientów. Do potencjalnych klientów są kwalifikowane m.in. osoby będące właścicielami pojazdów nabytych od konkurentów działających w tym samym segmencie rynku oraz klienci posiadający samochody z niższego segmentu, a chcący nabyć pojazdy z wyższego segmentu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne