16.03.2011 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 16.03.2011, sygn. IPPP1-443-5/11-2/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-5/11-2/AS

opodatkowanie nieodpłatnych szkoleń na rzecz klientów

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 28.12.2010 r. (data wpływu 03.01.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnych szkoleń na rzecz klientów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 03.01.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnych szkoleń na rzecz klientów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej posiada sieć sklepów sprzedaży hurtowej. Wnioskodawca prowadzi szereg działań mających na celu wsparcie mikro - oraz małych przedsiębiorców stanowiących podstawową grupę klientów nabywających towary od Wnioskodawcy, aby mogli oni skutecznie konkurować z innymi podmiotami. W przypadku spadku rentowności lub likwidacji działalności przez mikro- i małych przedsiębiorców, automatycznemu ograniczeniu uległaby także wysokość obrotów Wnioskodawcy. Wnioskodawca jest, zatem żywotnie zainteresowany zwiększeniem potencjału biznesowego swoich klientów, którzy generują znaczny wolumen obrotów Wnioskodawcy podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.

Wnioskodawca, chcąc uatrakcyjnić swoją ofertę zaoferował mikro- i małym przedsiębiorcom (dalej: Klienci), możliwość udziału w szkoleniach m.in. z zakresu zarządzania jakością marketingu oraz innowacyjnych rozwiązań biznesowych. Celem tego przedsięwzięcia jest nawiązanie lub zacieśnienie współpracy pomiędzy Wnioskodawcą a Klientami oraz zwiększenie potencjału biznesowego Klientów, a w konsekwencji zwiększenie obrotów Wnioskodawcy.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne