Interpretacja indywidualna z dnia 11.01.2011, sygn. IPPP3-443-1016/10-4/JF, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3-443-1016/10-4/JF
opodatkowanie premii pieniężnej i odliczenie z tego tytułu podatku naliczonego
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 20.09.2010r. (data wpływu 13.10.2010 r.) uzupełnione pismem z dnia 02.11.2010 r. nadanym w dniu 02.11.2010 r. (data wpływu 04.11.2010 r.) stanowiącym odpowiedź na wezwanie nr IPPP3-443-1016/10-2/JF z dnia 22.10.2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i prawa do odliczenia podatku naliczonego - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13.10.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i prawa do odliczenia podatku naliczonego.
Przedmiotowy wniosek nie spełniał wymogów formalnych. W związku z powyższym pismem z dnia 22.10.2010 r. znak IPPP3-443-1016510-2/JF tutejszy Organ podatkowy wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia przedmiotowego wniosku. Wezwanie doręczono w dniu 27.10.2010 r. Wniosek został uzupełniony w terminie 7 dni, tj. w dniu 02.11.2010 r. (data wpływu 04.11.2010 r.).
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka dokonuje na rzecz odbiorców (Odbiorca) dostawy towarów, które następnie są odsprzedawane osobom trzecim. W omawianym zakresie podstawą współpracy pomiędzy Spółką, a Odbiorcą jest umowa handlowa. Umowa handlowa w sposób kompleksowy określa warunki współpracy pomiędzy spółka i Odbiorcą, w szczególności przewiduje wysokość wynagrodzenia (prowizji) uzależnioną, od wysokości obrotów między stronami. Umowa ta określa również współpracę w zakresie promocji i reklamy towarów obligując Odbiorcę do promowanie marki towarów Spółki, logo Spółki oraz szerzenia dobrej opinii o towarach Spółki zarówno w swojej siedzibie, w miejscach składowania towarów jak i środkach masowego przekazu, na targach, wystawach, konferencjach specjalistycznych.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty