20.06.2011 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 20.06.2011, sygn. ILPP2/443-492/11-4/SJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-492/11-4/SJ

Podatek od towarów i usług w zakresie uznania, iż udzielana premia nie stanowi usługi oraz w zakresie sposobu jej dokumentowania.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 3 marca 2011 r. (data wpływu 10 marca 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 1 czerwca 2011 r. (data wpływu 6 czerwca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • prawidłowe w zakresie uznania, iż udzielana premia nie stanowi usługi oraz
  • nieprawidłowe w zakresie sposobu jej dokumentowania.

UZASADNIENIE

W dniu 10 marca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, iż udzielana premia nie stanowi usługi oraz sposobu jej dokumentowania. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony w dniu 6 czerwca 2011 r. o podpis drugiej osoby upoważnionej do składania oświadczeń woli w imieniu Wnioskodawcy oraz o doprecyzowanie opisu sprawy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (dalej Spółka) będący producentem nieelektrycznego sprzętu gospodarstwa domowego m.in.: gazowych kotłów, podgrzewaczy wody, gazowych kotłów c.o., kotłów kondensacyjnych, zasobników c.w.u., a także jest sprzedawcą m.in.: pakietów solarnych, kolektorów słonecznych i innych. Spółka zwarła umowy handlowe na sprzedaż tych wyrobów. W umowach tych zostały określone obowiązki stron w zakresie dostaw i sprzedaży na rynku tych produktów oraz części zamiennych do tego asortymentu. Dystrybutor został m.in. zobligowany do podejmowania określonych działań marketingowych i reklamowych na rzecz Spółki i jej wyrobów, za co otrzymuje refundację (zwrot) kosztów na zasadach określonych w umowie handlowej oraz w załączniku nr 1 do tej umowy. Za otrzymaną refundację Dystrybutor wystawia fakturę VAT oraz dokumentuje zgodnie z załącznikiem poniesione koszty.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne