31.01.2011 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 31.01.2011, sygn. IBPBII/1/415-885/10/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBII/1/415-885/10/MK

Jakie są skutki podatkowe pokrycia przez organizatora wyjazdów na targi kosztów zakupu biletów lotniczych osobom reprezentujących potencjalnych klientów, którymi są Spółki z o.o.?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 października 2010r. (data wpływu do tut. Biura 29 października 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych pokrycia przez organizatora wyjazdów na targi kosztów zakupu biletów lotniczych osobom reprezentujących potencjalnych klientów, którymi są osoby prawne jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 października 2010r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych m.in. w zakresie skutków podatkowych pokrycia przez organizatora wyjazdów na targi kosztów zakupu biletów lotniczych osobom reprezentujących potencjalnych klientów, którymi są osoby prawne.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej prowadzi sprzedaż nasienia seksowanego bydła; w ofercie między innymi posiada nasienie seksowane produkowane przez firmę posiadającą swoją siedzibę w Wielkiej Brytanii. Wnioskodawca organizuje wyjazdy na targi hodowców bydła, na które zapraszanych jest kilku potencjalnych klientów wnioskodawcy. Wybór, którzy klienci zostaną zaproszeni należy do wnioskodawcy i dokonywany jest na podstawie danych o prognozie sprzedaży jej produktów (nie istnieją żadne porozumienia, umowy które nakładałyby na wnioskodawcę obowiązek skierowania zaproszenia do konkretnego klienta).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne