Interpretacja indywidualna z dnia 08.12.2011, sygn. ITPP2/443-1297/11/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1297/11/RS
Stawka podatku dla usług polegających na wykonanie opaski brzegowej narzutowe.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 14 września 2011 r. (data wpływu 16 września 2011 r.), uzupełnionym w dniu 2 grudnia 2011 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej dla usług polegających na wykonaniu opaski brzegowej narzutowej - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 września 2011 r. został złożony wniosek, uzupełnionym w dniu 2 grudnia 2011 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej dla usług polegających na wykonaniu opaski brzegowej narzutowej.
W przedmiotowym wniosku oraz uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.
Urząd ogłosił przetarg w ramach zamówienia publicznego na zaprojektowanie i wykonanie opaski brzegowej narzutowej. Firmy uczestniczące w przetargu zastosowały różne stawki VAT na ww. prace: 0% lub 23%. Spółka zastosowała stawkę podatku 23% na całość robót, w związku z czym zaoferowana cena brutto była wyższa od ceny zaoferowanej przez firmy, które zastosowały stawkę podatku 0%. Niezastosowanie 0% stawki podatku, a zastosowanie 23% wynikało z analizy przepisu art. 83 ust. 1 pkt 11 ustawy o podatku od towarów i usług, zgodnie z którym stawkę podatku 0% stosuje się m.in. do usług związanych z ochroną środowiska morskiego. Według Spółki, ochroną środowiska morskiego nie jest budowa opaski brzegowe. Jak wynika z opisu zamówienia zawartego w programie funkcjonalno-użytkowym przedmiotem zamówienia jest budowla hydrotechniczna chroniąca brzeg morski przed ingerencją morza. Zatem wykonywane usługi nie są związane z ochroną środowiska morskiego. Powyższe roboty nie są związane z akwenem portowym i torem podejściowym. Opaska brzegowa narzutowa stanowi opaskę brzegową w rozumieniu § 2 pkt 18 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 czerwca 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać morskie budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 101 poz. 645).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty